FAQ |
Kalender |
2008-06-24, 16:59 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tänkte fråga lite hur ni gör när ni köper domäner åt era kunder.
Säg att jag tar ut en summa á 100:- för att registrera ett domännamn. I denna summan så ingår det att jag sätter upp hela domänen åt kunden (Pekar den rätt, köper osv). Har inte riktigt kommit på någon smidig lösning för detta. Går det på något sätt att jag registrerar den i kundens namn men att fakturan skickas till dem? (Vill inte ligga ute med den risken att jag betalar). Men samtidigt vill jag ju komma åt och administrera domän åt dem. Hjälp mig med en bra lösning |
||
Svara med citat |
2008-06-24, 17:01 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det går ju utmärkt att beställa ett domännamn och kunden får fakturan.
Finns det inga fält för det när man beställer domännamnet så drar man bara iväg ett mail till ombudet om att skicka fakturan till din kund. |
|||
Svara med citat |
2008-06-24, 17:07 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Läste igenom mitt första inlägg och det var lite otydligt.
Det är så att jag vill att jag ska betala fakturan fast med kundens pengar som är förskottsinbetalade till mig. Kunden skall inte behöva göra någonting. Dock ska denne stå som ägare till domänen. Det jag behövde en smidig lösning på |
||
Svara med citat |
2008-06-24, 17:13 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|