FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fast Google tar ju hänsyn till (något av, eller alla dessa) cache, är du inloggad på gmail eller igoogle ser den ditt innehåll där och tar hänsyn till det, historik...rätt eller fel låter jag vara osagt, däremot tycker jag INTE det går emot att varje sökresultat ska vara så perfekt som möjligt (som någon sa)
Men sen ligger det säkert skillnader mellan webläsare, när jag hade Mac så fick man t.ex. olika sökresultat på blocket beroende på om man hade Safari eller FF |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tyckert ett sökresultat (från samma levrantör) borde vara absolut och oberoende.
Det kan krångla till om man tror sig ha en viss placering, men någon annan ser inte samma resultat. Tänk om du anlitas för att Seo-a ett sökord, och i din burk ser du en bättre placering, medan din kund ser en sämre palcering. Vem har rätt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Rätt resultat är ju det som visas på en ren sökning (utan historik, utan cache) men om du söker på SAAB och Google kan utläsa av din gmail, ditt igoogle innehåll, din historik och din cache att du är grymt intresserad av flygning, är det inte då riktigt att ranka det resultatet högre än motsvarande bilinnehåll från samma fabrik....annars känns det som att vi hoppar tillbaka ett par år...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ordet är förresten flygfoto, och det nämner jag bara för att visa att det är ett vanligt ord, och alla andra sökträff på SERP-en (top15) handlar uteslutande om företag som hansdkas med just flygfoto på ett eller annat sätt. Jag använder Firefox då jag loggar in på Google konto, men har lite bättre placeringar i Explorer Dessutom visar Firefox 175.000 träffar, medan Explorer 175.000 träffar Betyder allt detta då att andra människor ser helt en helt annan träfflista på sökordet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
lyssna på Robertsson. det handlar helt enkelt om olika datacenters..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
När det gäller antalet sidor och antalet träffar så är det estimeringar somm G gör, det är inte exakta siffror. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
från min del skulle det vara olika siffror, (ca 5% avvikelse)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|