FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Citat:
Citat:
Dock är det naturligtvis är det så att jag alltid vinner! Jag vinner en länk till min sajt! ![]() (Alla "min sajt" jag skrivit här kan du naturligtvis tolkas som "din sajt", om du väljer att prova denna teknik ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Nåja, det mesta ger sig väl. Innan man gör upp ett avtal tittar man förstås vad det är för en sida man får ha annonsen på, och andra parten vilken sida länken ska ligga på, så då ger det sig säkert. I vissa fall är man ju också lite känslig på vilken typ av sida man vill förknippas med, eller inte vill förknippas med. Man får fundera. Men har du ett konkret förslag nu kan du få skicka ett PM.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Som "MattiKolu" påpekar så blir troligen CPM för den som länkar lågt - (kanske?!) för lågt föt att det skall vara intressant.
Idé kan dock enkelt göras mer "attraktiv" genom att när någon länkar med sitt AdSense-ID så sätts en cookie med detta ID, så att den besökare som har förmedlats via "din" länk kommer att se reklam från ditt AdSense-konto varje gång han/hon tittar på sidan. Eller också skulle man kunna erbjuda 10 reklamvisningar för varje förmedlad besökare, men det kräver ju att man har 10ggr fler besökare än man får via denna typ av länkar. Ja ja, kanske var detta inte världens coolaste idé, men om inte annat så visar den på de möjligheter Googles AdSense ger genom att man får använda vilket AdSense-konto man vill. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() |