Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Annonsera med din Adsense-kod på min sajt, ok?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-08-05, 23:12 #11
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2003
Flitig postare

Citat:
Hur tänker du själv att dom här sakerna ska lösas?
Jag tänker mig att de löser sig av sig själv

Citat:
är det för få (red: besökare) är du väl knappast intresserad av att ha min annons på din sida, eller hur?
Det spelar ingen roll hur många besökare du (eller jag) har! Leder du många besökare till mig okar chansen för (större) intäkt.

Citat:
För att det ska bli intressant behöver reklamen på din sida ge mig lite mer än vad en annons ändå skulle ha gett mig på den platsen.
Hmm, nja. Du kan bara visa "en" Google-annons på varje (av dina!) sidor. Nu får du möjlighet att visa dina annonser på ytterligare en sida, om nu besökaren väljer att gå vidare till min sida via din länk till mig! Jämför med en "exit-pop-up". När besökaren lämnar din sajt så visas dina annonser en gång till!

Dock är det naturligtvis är det så att jag alltid vinner! Jag vinner en länk till min sajt!

(Alla "min sajt" jag skrivit här kan du naturligtvis tolkas som "din sajt", om du väljer att prova denna teknik )
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-05, 23:40 #12
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Originally posted by nicclas@Aug 5 2004, 23:12
Hmm, nja. Du kan bara visa "en" Google-annons på varje (av dina!) sidor. Nu får du möjlighet att visa dina annonser på ytterligare en sida, om nu besökaren väljer att gå vidare till min sida via din länk till mig! Jämför med en "exit-pop-up". När besökaren lämnar din sajt så visas dina annonser en gång till!
Ja, visst, det är ju en vinst i sig att få sin reklam på ytterligare en sida. Just jag är rätt bra på att ordna den saken själv (extra sidor alltså), men det är ju dessutom på en helt annan domän, vilket kanske har ett större värde.
Nåja, det mesta ger sig väl. Innan man gör upp ett avtal tittar man förstås vad det är för en sida man får ha annonsen på, och andra parten vilken sida länken ska ligga på, så då ger det sig säkert. I vissa fall är man ju också lite känslig på vilken typ av sida man vill förknippas med, eller inte vill förknippas med.
Man får fundera. Men har du ett konkret förslag nu kan du få skicka ett PM.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-07, 17:46 #13
Flitig postare

Flitig postare

Som "MattiKolu" påpekar så blir troligen CPM för den som länkar lågt - (kanske?!) för lågt föt att det skall vara intressant.

Idé kan dock enkelt göras mer "attraktiv" genom att när någon länkar med sitt AdSense-ID så sätts en cookie med detta ID, så att den besökare som har förmedlats via "din" länk kommer att se reklam från ditt AdSense-konto varje gång han/hon tittar på sidan. Eller också skulle man kunna erbjuda 10 reklamvisningar för varje förmedlad besökare, men det kräver ju att man har 10ggr fler besökare än man får via denna typ av länkar.

Ja ja, kanske var detta inte världens coolaste idé, men om inte annat så visar den på de möjligheter Googles AdSense ger genom att man får använda vilket AdSense-konto man vill.
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-07, 18:43 #14
Bengts avatar
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Som "MattiKolu" påpekar så blir troligen CPM för den som länkar lågt - (kanske?!) för lågt föt att det skall vara intressant.
Ser inte att MattiKolu har yttrat sig så att vi alla fick läsa, eller har jag missat något?
Citat:
Ja ja, kanske var detta inte världens coolaste idé, men om inte annat så visar den på de möjligheter Googles AdSense ger genom att man får använda vilket AdSense-konto man vill.
Rom byggdes ju inte på en dag. Idén är inte dålig, ett nytt och helt tillåtet system för länkbetalning. Sen måste man förstås finslipa detaljerna så att det fungerar. Som du säger så kan man ju utveckla med extra annonsvisningar för att uppnå "rätt betalning". Det går nog också att utifrån den här grundidén utveckla varianter som fungerar i olika sammanhang. Jag hoppade heller inte på ditt konkreta exempel direkt, men tycker ändå att det är bra med nya friska idéer som kan bli användbara. Ihop med en sida som riktigt kompletterar en sida jag har, och jag själv inte har komplement till, är jag nog intresserad. För då är det ju inte enbart annonspengarna som drar.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017