FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
För att uppmuntra länkning och fler besökare så har jag kommit att tänka på detta:
Låt säga att jag använder Adsense för att visa Google Adsense-annonser på sajten www.frisim.com/nyheter.php. Antag nu att jag vill att du ska leda besökare till den sidan, och som tack för det så ger jag dig möjlighet att använda din Adsense-annonskod för de annonser som visas på sidan. Man skulle t.ex. kunna länka till sidan med http://www.frisim.com/nyheter.php?pu...nnel=thirdpart, där pubcode alltså är din Adsense ad_client-kod och channel är den Adsense-kanal du vill använda. På så vis leder du visserligen besökare till mig, men som tack så får du möjlighet att ta mina Google-reklampengar ![]() Jag har (snabb-)läst Adsense-reglerna men inte uttryckligen hittat något som hindrar detta. Tror du Google tycker detta är ok? Har du sett någon som använder denna teknik? (Ledsen för att jag använder min egen sajt som exempel, men jag tänkte att det vore "bra" med ett fungerande exempel för att visa att det fungerar! Någon moderator får gärna ta bort dem om ni vill, frågan är intressant ändå!) |
||
![]() |
![]() |
|
|