Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

hjälp med design css/html/php/mySQL

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-29, 10:25 #1
novis novis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Medlem

Hej,

Jag skulle vilja veta vad det skulle kosta att få hjälp med att implementera en site enligt bifogad pdf.

Tänkte lägga den på t.ex. one.com och vill ha designen i css. php och MySQL vill jag ha som script/databas språk.

Tanken är att den som tar på sig jobbet gör ett skal med den design och funktioner som beskrivs i bif pdf som utgångspunkt, sen kan ska jag försöka ta över.

Jag är inte så van vid programmering, så jag är ute efter en välstrukturerad kod, men mycket kommentarer i som jag kan bygga vidare på. Gärna ett dokument som beskriver filstruktur etc också.

Hur mycket kommentarer/dokumentation? Jag har programmerat en del i C och C++, men bemästrade nog aldrig OOP, utan mina C++ alster blev väldigt funktionsorienterade. Det var ett tag sen jag programmerade... Jag har precis köpt en databasbok som jag försöker tugga mig igenom, och har nog börjat få lite grepp på rudimentära ER-diagram etc.

Kommentarer mottages gärna på både upplägg på uppdrag, samt utformningen av siten.

Jag skulle vilja ha uppdraget klart 15:e Juli ±en vecka.

Jag lägger ut detta som privatperson.

Om denna tråd ligger i fel forum, flytta den gärna till nåt mer lämpligt.

/novis.
Bifogade filer
Filtyp: ibf post-17-1212049537.ibf (59.5 KB, 162 visningar)
novis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-30, 17:19 #2
Medlem

Medlem

Jag får frågor om budget.

Jag vill hellre ha offerter från er för att leverera något ni inte skulle skämmas för om jag visade upp det för era kompisar.
Oläst 2008-06-02, 19:09 #3
Arguspunktnu Arguspunktnu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Arguspunktnu Arguspunktnu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Vi får anta att här inte finns någon som levererar något man skäms för. Är du osäker så be om referenser! Det vi däremot vill veta är om du är beredd att betala 10 000kr eller 100kr för arbetet?
Arguspunktnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-03, 22:48 #4
Medlem

Medlem

Argus.nu, det låter ju betryggande, att folk tar sina uppdrag seriöst här

Kan inte du göra ett experiment - lägg ut ett uppdrag och sätt ut en budget. Kolla sedan hur många som offererar betydligt under den budgeten. Gör väl inget, kanske du tänker, men jag vill inte betala mer än nödvändigt. Att den risken finns är tydligt dels med tanke på att det (hittills) skiljer en faktor fem mellan lägsta och högsta offert, och dels eftersom jag själv inte har en aning om vad som är ett rimligt pris.

FAQ:

Budget?
Se ovan.

Hur ska sidan fungera?
Jag tror ju att jag är en bra idé på spåren så jag vill inte avslöja för mycket. Förutom det som .pdf-en visar är det förstås tänkt att användarinfo ska lagras i en databas.

Datat som användare som registrerar sig anger ska också lagras i databaser, med möjlighet till databehandling i bakgrunden.

Nyheterna ska också komma från t.ex. en databas som jag lätt kan fylla genom att kopiera in text. Formatteringen till rätt mängd text innan "... läs mer" ska skötas automatiskt. Senast upplagd nyhet ska vara nr1, och näst senaste ska vara nr2. Gamla nyheter ska inte raderas, eftersom ett av menyvalen ska ge en lista på alla nyheter.

Datat i tabellen består av svaret på en en sql-fråga mot en annan databas(tabell) än nyheter och medelmsinfo.

Vad ska implementeras?
Jag hade tänkt sköta mycket av programmeringen själv. Det är inte bara en bra idé jag har, jag vill lära mig göra bra "database-powered" websiter också.

Uppdraget går alltså ut på att leverera
* css/html skalet
* bakomliggande php som genererar det jag beskrivit i denna tråd och .pdf:en, samt sköter kopplingar till databaser
* tillräckligt med databaser och data för att demonstrera att det hela fungerar.

Alla menyvalen utom två ska lämnas utan funktion, dock ska några av/påaktiveras utifrån om man är inloggad eller ej. Ett menyval som aktiveras när man loggar in ska implementas att visa valfri text i rutan som tabellen finns i från början. Ett menyval som alltid funkar ska visa en lista på alla nyhetsrubriker i "tabellrutan".

Om ni behöver mer detaljer, ställ mer exakta frågor.

MVH

Novis.
Oläst 2008-06-26, 23:46 #5
Medlem

Medlem

tillsatt.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017