FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Söker efter ett FTP-program som skall kunna klara att upptäcka att en fil är ny på lokal dator och automatiskt ladda upp den till webhotellets katalog.
Programmet skall vara litet och sköta sig självt. I den frågan finns 1000 program, men just ett som löser detta med att hitta att det skett en ändring i den lokala katalogen på bästa sätt..... Tips tar tacksamt emot. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Rsync gör precis det du vill men jag är lite osäker på om det fungerar över ftp.
Själv kör jag över ssh och det funkar jättebra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
SyncBackSE (http://www.2brightsparks.com/syncbac...-features.html) rekommenderas starkt! Jag kör den för både ftp och sftp(kräver dock att man skapar en tunnel)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Har tittat själv lite, och CuteFTP har faktiskt allt som söktes. Den känner med automagi av om det finns något nytt i mappen och skickar upp det utan att ställa frågor.
Nu är det väl kanske inte i klassen små program, men ett alternativ. rSync såg trevlig ut och hade nog ftp-funktionen, men tyvärr var hanterbarheten alldeles för låg en onsdagseftermiddag. Skall titta mer på den när koffeinhalten är hägre i blodet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sftp (krypterad ftp) är att föredra framför ftp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|