Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

ny hemsida - var börjar jag?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-28, 07:54 #1
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
God morgon,

Tänkte att det var dags att sätta igång med en ny hemsida, och jag tänkte göra detta från scratch. Dvs koda den själv. Har bara använt mig utav PHPfusion (en cms tror jag det kallas) innan vilket var relativt enkelt men väldigt begränsande vad det gäller utseende.

Har ingen tidigare erfarenhet av programmering, endast ytterst lite C++ och Small.

Lite snabb överblick:
Jag tänkte skapa en hemsida, där man kan boka spelservrar gratis. Jag tänkte ha någon form av system där man registrerar sig på hemsidan och sedan kan varje medlem hyra en server 2 ggr om dagen. Designen är inte så viktig men ska vara enkel. Sedan så behövs det också något som synkar statistik från servrarna som t.ex. Hur lång tid det är kvar innan den blir ledig, hur många som spelar osv. Själva spelserverhanteringen är i princip det enda jag kan i detta projekt.

Vad tänker ni direkt att jag kommer att behöva för språk?
Program?
Hur mycket tid?
För komplext?
Hur borde jag göra? Råplugga böcker från bibban?
Borde jag ge upp?

Har satt en tidsgräns på 1 år för att få den perfekt och jag gör det med syfte för att lära mig och inte att tjäna pengar. Tänkte ha någon sorts loggbok med mig hela vägen som sedan kanske kan komma i användning till tex projektarbete på högskolan.

Kritik + frågor & svar gör mig glad
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017