FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej vänner!
Jag är fotbollsgalen och söker en .se-domän som på något sätt har med fotboll i allmänhet att göra, då jag vill ha en privat sida om mitt favoritlag Inter. Namnet ska vara så generellt som möjligt och inte härleda till ett specifikt lag/land, typ fotbollsfan.se eller dyl. Folk som söker fantasipriser ombedes vända sig till Stampen eller Eniro kanske...hit me! Ps. Eftersom det är mitt första inlägg vill jag passa på att tacka för ett bra forum. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
fotbollsgalen.se är ledig.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack, men var lite för...galen! Jag söker något mer vedertaget begrepp. Jag fick något PM nu om Em-***, jag är alltså inte ute efter något som är bundet till mästerskap heller guys!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
fotbollstok.se
fotbollskärlek.se fotbollskarlek.se fotbollsspelare.com (.se är inte ledig) fotbollsfan.se (!) Lediga.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Här har du ett par förslag till på lediga namn..
freekick.nu freekick.se frispark.nu fansunited.se footballers.nu footballers.se footballfans.nu footballfans.se fansunlimited.nu fansunlimited.se fotbollfans.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för intressanta svar, Karl och Mike. Fotbollsfan.se var bäst hittills, men det blir svårt när fotbollsfans.se är upptaget, och folk kommer förväxla eftersom Svenska fans är den stora sajten i landet. Dessutom är "fan" ett ord man kan misstolka...
Det är bara .se som är aktuellt alltså. Och jag ber er också att inte kontakta mig på mina olika bloggadresser, som någon gjorde nu, utan skriv här eller skicka PM. Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ange gärna budeget så att folk vet om det är lönt att posta sina fotbollsdomäner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Rätt domän får rätt bud. Jag kan t.o.m. tänka mig att köpa fotboll.se om någon här innehar den. Priset diskuterar vi via PM.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker du borde välja en domän som man kan koppla till fotboll, men med en liten udda touch - typ hörnflagga.se (komplettera med hornflagga.se)...
Nu kanske ovan inte var det bästa exemplet, men jag hoppas du förstår innebörden och vad jag vill få fram. Välj ett litet mer udda namn (och inte typ fotbollstokig.se) men som ändå är fotbollsrelaterat. Kankse något i stil med inkast, konstgräs, dobbar, straffsparkt, utvisning, 90minuter eller liknande... Är vad jag tycker iaf ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
finta.se kanske (ledig), dock viss risk att låta som något annat vid hafsigt uttal
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|