FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Intressant är att om man bara skulle indexera nyheter och sen göra en ren sökmotor, vad skulle då skilja projektet från säg Google? Alla dessa lagar :P Man blir yr... Uppdatering: Mailade Nyhetskanalen.se (TV4) om det var tillåtet att lägga till deras feed på en sida med reklam och fick godkänt tillbaka av deras nyhetschef, tror lösningen är att fixa ett standardmail och bolla runt till alla tidningar då (dvs jonny hade rätt redan i första svaret här) ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
22 § Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet. Lag (1993:1007). I lagtexten nämns ingenting om verkshöjd, och det skulle ju helt motverka rätten att få göra citat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Romlin: Det du skriver om Knuff gäller deras sida. Knuff anser att samlingen på knuff.se/nyehter utgör en "katalog" och därmed är katalogskyddad, vilket innebär att det inte skulle uppskattas om du återpublicerade knuff.se/nyheter-sidan i sin helhet på din sagt. Men det är inte det du är ute efter.
Jag har drivit nyhetsaggregeringstjänster de senaste 9 åren (t.ex Fri sim.com) så jag vet i alla fall hur det fungerar i praktiken. För mig har det i det värsta fallet slutat med att de spärrat mig från att läsa deras sajt (via Robots.txt eller med IP-spärr). Oftast är det lokaltidnignar som inte tycker om nyhetsaggregeringstjänster. Större tidningar med sverigetäckning, där konkurrensen om läsaren är större, verkar inte ha samma problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Nicclas, tack för ditt svar
![]() ![]() Ha en trevlig dag! Citat:
|