FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har kört slut på Dragonfly CMS:ens utvrcklingsmöjligheter och tycker mig se mycket trevligt i Dolphins utförande.
Jag har testat att installera Dolphin på mitt nuvarande webbhotell, men det ville sig inte riktigt. Nu söker jag ett nytt som måste klara (minst) 120GB trafik och 10GB utrymme. Vad Dolphin kräver i resursväg (dvs. belastingen på servern) har jag ingen uppfattning om. Här är specen på vad servern måste klara: Linux/Unix (Red Hat, Debian, FreeBSD, Mandrake, etc.) or Windows OS, Apache Web Server Ability to run executable files (necessary for ffmpeg.exe) root SSH access (necessary for RMS installation) PHP 4.3.6 and higher (safe_mode must be Off, exec() must be allowed and allow_url_fopen also must be On) with mbstring, domxml and xsl extensions (they are required to run Orca forum and support UTF-8) MySQL 4.1.2 and higher GD library compiled with TrueType fonts (for photo processing) or ImageMagick as an alternative Sendmail or Postfix shell or another interface for setting Cron Jobs 20MB of disk space and 1MB of MySQL DB space for installation 8MB of disk space and 50KB of MySQL DB space for an average user Jag har läst en massa om diverse webbhotell här på sajten, men tyvärr inte blivit så mycket klokare. Alla tips och ideer är välkomna (både som PM och inläggg i denna tråd) ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
root SSH access (necessary for RMS installation) ?
tror inte du är ute efter webbhotell utan vps/egen server isf |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skulle vara kul att se ett webhotell ge dig deras root lösenord. Hör av dig när du hittar ett hotell som gör det, så skall jag undvika det
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har varit med om en kund som ville ha root, faktiskt! Han ville ha det för att installera en PHP-accelerator (anledningen till att det inte körs är för att de inte är kompatibla med suPHP)...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
VPS eller någon form av colocation / dedikerad server är typ enda valet när man har dom kraven.
Kostsnaden för Webbhotell och VPS ligger på runt samma kostnad om man ser till mer utrymme och trafik. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|