FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Patrikweb: Idagsläget så betalar jag inte så mycket snarare runt 2500 kr för webbhotellet men de 7000 kr representerar någon form av smärtgräns. Och jag skulle vara jätteintresserad om jag kan få en dedicated/colocated/VPS som är managed för det priset. (Jag har brukar som jag gärna skickar iväg till en serverhall)
Jag har följande krav: *PHP *Apache *~40 gb trafik i månaden *+20 gb utrymme *Allt driftat som ett webhotell (Jag behöver inte ta något ansvar för att mail och server funkar och är uppe) De managed hostings jag har hittat i Sverige talar om priser som 4000 kr i månaden vilket är lite högt. Jonny: Det är förvisso sant men i det här fallet så kommer hemmaservern (enbart fildump) kunna ligga nere i en vecka innan folk börjar klaga högljut. Man skulle alltså ha gott om tid att hitta någon som kan eller ringa en kunsult. Om hemsidan eller mailen skulle ligga nere en minut är det snudd på offentlig avrättning. Magnus_A: Det innebär ju att jag manuellt måste redirecta länkarna i forumet till den nya platsen, eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
rhuse, du kan med fördel ta en vhost från patrikweb.se eller från glesys.se för under 200-lappen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|