FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
På min sajt har jag ett gäng punktlistor (där det finns stjärnor) som funkar bra i FF men IE envisas med att förskjuta texten ganska mycket åt höger. Speciellt under fliken "services" där även första textraden i vardera "box" förskjuts åt h-vete för mycket till höger. Jag har provat en hel del men inte kunnat klura ut vad det kan vara. Möjligtvis en annan klass som stör?
Ni kan se vad jag menar här: www.followtherabbit.se/?page_id=5 Koden för mina boxar (box1, box2 osv) under "services" ser ut på följande vis: Kod:
<div class="box1"> <h2 class="box">Illustrations</h2> <ul> <li>Digital Illustrations</li> <li>Children's book illustrations</li> <li>Concept art</li> <li>Mascots</li> <li>Sketches</li> </ul> </div> Kod:
.box1 { width: 230px; position: relative; left:0px; top: 20px; float:left; } .box1 ul li { background: url('img/serlist.gif') no-repeat 0 9px; padding: 0px 0 0px 30px; line-height: 40px; text-align:left; } /Christos |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
testa med:
.box1 ul {list-style-position: outside;} snygg sajt btw! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack allstars. Tyvärr gjorde det ingen skillnad. Jag ska gå igenom hela CSS-filen. Det ligger mycket skräp där som måste bort tror jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Fixat! Jag hade 2 andra klasser (ul och content ul) som bråkade.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|