FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har köpt en license av windows 2008 server och lagt in det avtalet i eopen och det verkar ha funkat korrekt då licensen dyker upp bland de andra men när jag klickar på volume license key så finns inte windows 2008 server där. Så frågan är nu hur jag hittar keyn som jag måste använda för att aktivera min server?
OT: Ganska skrämmande att det skulle vara betydligt enklare för mig att hitta en olaglig key på nätet än att faktiskt använda den jag har köpt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du köpt en licens är det väl ingen volymlicens?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har köpt open academic-licenser och då får man vanligtvis tillgång till en volymnyckel men det verkar inte gälla windows 2008 server där det istället är ett virrvarv av MAK-nycklar och allt vad det nu heter.
Blir till att ringa till microsofts kundtjänst imorgon men det är ganska skrämmande att deras "activation 2.0" gjort det så pass mycket svårare att använda en äkta nyckel. Varför kan de inte fortsätta använda samma licenssystem för 2008 server som alla deras andra produkter? Det funkar ju uppenbarligen med office etc. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|