FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Nu har Emocore varit uppe i ett par månader, tänkte bara höra lite med er webmasters om ni har några tips eller förslag på saker vi kan förändra, eller utöka? Sidan i sig ären helt vanlig Community, med inriktning emot alternativa musik och klädstilar. Alla kritik är välkommen! Länk: http://www.Emocore.se Mvh Jim |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ripoff av gamla bilddagboken :/
Det finns så mycket potential och pengar i Emokidsen, men ingen utnyttjar det. Det finns massa bra saker ni kan göra för att göra eran målgrupp större samt dra in pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
tanke på att dom är så jävla många så är det många bäckar små... Tänk dig för varumärken som vill stärka sig hos ungdomar, guld värt att ha dem samalde på ett ställe. Sälj kajal, alla kidsen har det runt ögongen. PROFIT!! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Den bild jag har av subkultur-företag är att de genererar småpengar i jämförelse och poppar upp och försvinner (undantaget kanske är några metalskivbolag som lyckats bra men metal gillas ju av många som inte skulle kalla sig hårdrockare så...). Oavsett många bäckar små så är det ytterst sällan någon lyckas sno åt sig hela marknaden. Men tror du att du kan bli rik på att sälja kajal så lycka till =) Du vet att det finns på H&M? =)
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tillhör inte målgruppen - tänk på det när du läser fortsättningen
Visst svart, lila samt lite grönt och blått är kanske inte dussinvara på nätet i sin helhet. Men å andra sidna inte så väldigt unikt/särskiljande heller. Typsnitt är väl arial eller verdana och det är ju inte så unikt. Innehållsboxar med populäraste band, senat inlägg och statisktik - jag det kan vara var om helst. Med andra ord inte speciellt häftigt. Däremot ser personerna längst ner lite häftiga ut - de skulle inte kunnat finnas på en dansbandssida! Lyft fram dem, lyft fram inläggen på klotterplanket, välj ett typsnitt som skiljer ut er. Med andra ord våga ha en lika häftig design på sidan som på er själva - mer kajal! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alla emosar samlade på ett ställe
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Gillar sidans annonser.. "Letar du efter Emo? Utrop från 1kr! www.tradera.com"
Även om sidan riktar sig väldigt mycket till Emos så tycker jag inte riktigt det syns. Jag skulle inte haft så mycket lila, utan mer olika grå och behålla den svarta färgen. Men jag gillar sidan, synd bara att jag inte kan bli medlem pga. fel målgrupp... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Reagerade bara på att man kunde se alla medlemmars info utan att logga in, msn adress och allt.. kanske inte så bra för kommande spamrobot som söker av hela sidan...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alltså dessa fjortisar ... just nu på senast inloggade: BleedingMascara tjej 16, xXxIHateLifexXx kille 15, MissingTears tjej 15, LadyPain tjej 17 o.s.v.... ska jag skratta eller bara smälla av?
Tråkig design. Behövs bakgrunder, nya färger, nya bilder o.s.v. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|