FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Brukar ofta handla komponenter osv från Dustin och har aldrig haft några problem, bortsett från att posten klantar sig ibland och har kört paketet till en postpartner istället, men då har det aldrig varit några problem att få frakten krediterad.
Alltid snyggt och prydligt packeterat med ordentligt med embalagematerial. Faktura har det aldrig varit problem med, kan dock kanske tänka mig att man får problem med det om man inte brukar sköta sina betalningar till dem, en teori jag iaf inte har för avsikt att testa. Och om någon billigare pryl mot förmodan skulle gå sönder eller vara DOA så har de alltid skickat ut ny pryl utan några som helst invändningar. Har aldrig behövt bry mig om att skcika tillbaka den trasiga produkten heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Att de anger priserna ex moms är väl inte särskilt konstigt. De är ju riktade mot företagsmarknaden medans privatkunder får handla hos dustinhome.
Jag brukar handla hos Dustinhome i stort sett alltid när jag ska köpa något och där är det i alla fall fast fraktkostnad på 49kr. Betalar oftast med kort men även faktura har funkat bra. Kort är dock smidigare för då kan del leverera till mitt dagjobb och jag slipper åka runt halva jorden för att hämta paketet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
"Alla priser anges exkl. moms" är en standardfras för köp- och leveransvillkor. Jag tog med frasen eftersom texten var menad som en parodi på Dustins leveransvillkor.
Novamind – Min sista fråga var retorisk. Inlägget du svarade på var menat som ett skämt. Att kommentera det jag skrev blir ungefär lika meningsfullt som att påpeka historiska felaktigheter i en Bellmanhistoria |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Står iof på Dustin.se startsida att dom just har problem med sin faktureringstjänst pga av ny leverantör.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag gillar Dragan, dels har jag faktiskt "fått" en dator av "honom" en gång för nåt år sedan, sen hade dom, när nätet fortfarande hade blöjor, jätteroliga auktioner där dom sålder returer, udda produkter mm. där man lätt kunde ropa in senaste Photoshop, Illustrator, AutoCAD and so on and so forth, för hundralappar, och tjäna fett med cash på det genom att sälja dom vidare.
Men även i övrigt tycker jag dom är helt okej... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Dustin brukar fungera rätt bra faktiskt.
Problemet är istället deras föråldrade webbshop / sök. Upplever ofta sidan som seg.. Saknar en vettig bild-listning.. Svårt att hitta produkter.. etc.. men det är lite mer subjektiva åsikter ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
La en order i helgen. Upptäckte vid ordererkännandet att jag hade angett fel adress.
Så jag ringer Dustin kundtjänst och frågar vad de kan göra, de svarar att paket kommer att returneras och jag måste göra en ny beställning. Då ringer jag själv Posten och efter en halvtimma i telefonen har jag sett till så att paketet inte returneras till Dustin, utan läggs in på ett företagskontor för uthämtning i eftermiddag. Så man kan addera följande till Gustavs inlägg: 4. Leverans Vi skickar allt gods utan att kontrollera inboxen för uppdaterade ordrar. Om det är fel tar vi gärna på oss merkostnaden en returfrakt innebär, det är nämligen så roligt att höja priserna ut till kund pga brister i våra egna rutiner. Om du är lite kvicktänkt kan du dock själv lösa problem med felleveranser genom att ringa Poståkeriet direkt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|