FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
finns det något Amerikanskt (eller kanske något annat land) webbhotell där man kan betala med PayPal ($)? Ett stort plus vore om man kunde köpa .SE domäner via webbhotellet också. Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dom finns massor av webbhotell som erbjuder betalning via PayPal, även svenska
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Grejen är att jag får in pengar på PayPal i $ och om man vill få ut det i SEK sedan så får man en sådan otroligt dålig kurs!
Då kom jag på det smarta att spendera de dollarna jag får in på PayPal ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Låter vettigt
![]() Själv har jag det tvärtom att jag får in i svenska kronor och betalar min server i USD ![]() Just nu är det fint att ha det så med dollarkursen som ligger lågt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har tillslut hittat ett par där man kan betala med PayPal!
Dock inte någon där man kan köpa .SE, men om jag köper domänerna via Binero och pekar om dessa med 'Domänpaketet' (Gratis!) till det amerikanska webbhotellet, det borde väll funka? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tror du kan t.o.m. fråga den amerikanska hosten om det går att flytta domännamnet dit permanent, även fast det är .se!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Så det är alltså så man måste gå tillväga? Det finns ingen amerikansk host som själva tillåter registrering av SE-domäner?
Har ni något förslag på amerikansk host i det billigaste laget? Idag kör jag ett par siter på hostmonster, och kommer väl då eventuellt att fortsätta att flytta över domäner dit för att slippa betala för 4 webbhotell (som jag har idag) samtidigt. Flyttar till 100mbslägenhet i juli, då blir det egen burk stående då endast 1 av siterna genererar tillräckligt mycket trafik för att man ska ha den på webbhotell. Edit: Fick https://www.nearlyfreespeech.net/ rekomenderat av en bekant. Någon som provat? Det blir tydligen väldigt billigt.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Själv använder jag 1and1.com sen lite över en månad tillbaka, hitills 100% uptime, snabbt och bra både när det gäller servrar och support.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|