FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag letar efter ett forum av enklare modell skrivet i PHP och gjort för att integrera i en befintlig webbsite. Dvs, det ska finnas skelettkod där man själv fyller på med sin egna logik för autentisering, rendering av användarnamn, event-hantering, cache etc. Finns det något sådant eller kanske ett komplett forum som är lämpligt att modifiera själv?
Jag har sett att phpBB har modulstöd men jag kan inte avgöra hur mycket som är möjligt att göra utan att först göra mer omfattande research. phpBB är nog annars aldeles för stort och onödigt komplext för mina låga krav. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ingen aning om hur bar det funkar, men PunBB har jag hört mycket gott om.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har integrerat phpbb med en befintlig site,
vad gäller layout så var det ganska enkelt att ändra i templatesfilerna men vissa problem att t.ex inkludera en meny då det inte går(?) att köra include från själva template syntaxen.. Registrering och inloggning var knepigare att integrera, blev ett "hack" där registrering på vanliga siten skapar de nödvändiga raderna i phpbb databasen samt inloggningen gör en inloggning i phpbb samtidigt som man gör den vanliga inloggningen.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
SMF är rätt smidigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det skulle inte förvåna mig om det inte finns forum som är gjorda för att integrera i en befintlig site hur självklart det än låter. Ingen som har tips på kommersiella forum? Min magkänsla säger mig att det är där man bör leta i det här fallet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ytterligare en forum variant:
http://getvanilla.com/ |
||