FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag försöker fixa URLsen på min wiki så att artiklarnas URLs blir minwiki.se/artikel istället för minwiki.se/index.php/minartikel.
Har enligt instruktionerna på http://www.mediawiki.org/wiki/Manual:Short..._no_root_access skapat en .htaccess och lagt in Kod:
RewriteEngine on RewriteCond %{REQUEST_URI} !index.php RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [OR] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [OR] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l RewriteRule ^(.+) /path/to/web/directory/$1 [L] # redirect to main page RewriteRule ^/*$ /index.php?title=Main_Page [L,QSA] # anything else is to be treated as a title RewriteCond %{REQUEST_URI} !index.php RewriteRule ^(.+)$ /index.php?title=$1 [L,QSA] Kod:
$wgArticlePath = "/$1"; $wgUsePathInfo = false; Det verkar funka med URLsen, men nu är plötsligt mitt "skin" på min wiki borta. Alltså layouten, det finns bara text på sidan nu, utan CSS formateringen och inga bilder. Någon som vet varför och hur jag fixar? Om jag går in på min wiki och kollar källkod så syns koden som hämtar css-dokumentet som vanligt, så det är konstigt. |
|||
![]() |
![]() |
|
|