| FAQ | 
| Kalender | 
|  2008-04-28, 15:48 | #1 | |||
| 
 | ||||
| Flitig postare | 

http://www.idg.se/2.1085/1.158700 Vad gör man nu om man sitter på två IIS servrar som idag inte är drabbade (ta i trä) om man vill säkra upp? Någon som sett något patch eller beskrivning hur man tätar hålet? | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-04-28, 16:12 | #2 | |||
| 
 | ||||
| Mycket flitig postare | 

SQL injection (om det nu är så det gått till) är ingen bugg i IIS utan beror på dåligt skriven kod och kan drabba alla plattformar.
		 | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-04-28, 16:27 | #3 | |||
| 
 | ||||
| Flitig postare | 

Citata: "Ryan Sherstobitoff, bolagsstrateg på Panda Security, tror att hackarna utnyttjar en ännu otätad säkerhetslucka i webbservern Microsoft Internet Information Services, som finns inbyggd i flera versioner av Windows, bland annat Windows Server. " Låter väl som IIS? | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-04-28, 16:47 | #4 | ||
| 
 | |||
| Klarade millennium-buggen | 

Jo. Internet information services = IIS.
		 | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-04-28, 17:44 | #5 | |||
| 
 | ||||
| Mycket flitig postare | 

De har ändrat lite i artikeln på IDG.se nu: Citat: 
 | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-04-28, 18:42 | #6 | ||
| 
 | |||
| Klarade millennium-buggen | 

Microsoft har väl betalat lite till Panda    | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-04-28, 18:58 | #7 | |||
| 
 | ||||
| Mycket flitig postare | Citat: 
  skämt å sido, men det är ju faktiskt tråkigt att microsoft betalar och mutar alla. | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-04-28, 19:40 | #8 | |||
| 
 | ||||
| Bara ett inlägg till! | 

sasser: Har du källa för det påståendet?
		 | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-04-28, 22:28 | #9 | ||
| 
 | |||
| Flitig postare | 

kan en snabb gissning vara att den gemensamma nämnaren på dessa webplatser är att de körde ett o samma kasst kodade portalsystem eller liknande jag vet att det finns ett par väl spridda sådana och har man tittat djupare i koden där så blir man mörkrädd | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-04-28, 22:47 | #10 | ||
| 
 | |||
| Bara ett inlägg till! | Citat: 
 Tyvärr, kan inte vara till hjälp här då jag senast sa till Microsoft när dom ringde mig ang. deras "partnerprogram": "Nej, jag skulle hellre låta min syrra aggera manuell webbserver genom MSN än att använda mig av Microsoft produkter till annat än arbetsdator, tyvärr." Lycka till hur som helst. | ||
|   |  Svara med citat | 
| Svara | 
| 
 | 
 |