Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Förstahands kontrakt i Sthlm?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-04-25, 15:26 #21
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Roberts avatar

På bostadssnabben är det inte bara skitlgh, finns mycket som ligger mitt i city. Men som sagts tidigare; du måste scripta sidan för att ha en chans att få något. Omoraliskt mot de bostadslösa som inte har programmeringskunskaper, jovisst, men moralfrågan lämnar jag till dig.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-25, 16:06 #22
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Citat:
Originally posted by Robert@Apr 25 2008, 14:26
På bostadssnabben är det inte bara skitlgh, finns mycket som ligger mitt i city. Men som sagts tidigare; du måste scripta sidan för att ha en chans att få något. Omoraliskt mot de bostadslösa som inte har programmeringskunskaper, jovisst, men moralfrågan lämnar jag till dig.
Jag har ett förstahandskontrakt på en sjysst lägenhet i Hammarby sjöstad som jag fick genom att ha ett cronjob som scannade bostadssnabben efter förändringar 1gång/min. Så jag håller med, det går

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-25, 16:10 #23
christian@eventkoll christian@eventkoll är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Medlem

Citat:
Jag har ett förstahandskontrakt på en sjysst lägenhet i Hammarby sjöstad jag fick genom att ha ett cronjob som scannade bostadssnabben efter förändringar 1gång/min.
Och du delar självklart med dig av det

Blir troligtvis en flytt till sthlm i början på nästa år...
christian@eventkoll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-25, 16:11 #24
b_anderssons avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Citat:
Originally posted by christian@eventkoll@Apr 25 2008, 15:10

Och du delar självklart med dig av det
Det behövs inte, nu finns det tjänster som skickar SMS när bostadssnabben uppdateras, t.ex http://bokollen.se/

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-25, 16:29 #25
fikakungen fikakungen är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2008
fikakungen fikakungen är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2008
Hej,

Inte så lätt det där.

Om du inte har nåt emot att bo moljonprogram borde det vara ganska enkelt att få lgh i Husby eller Akalla, som är en resp två stationer med T-bana från Kista. Även Hjulsta-Tensta-RInkeby ligger nära Kista, men med buss. Inte de bästa områdena i vissas tycke kanske, men det beror ju lite på vad man har för krav...

Om du har ett kontrakt idag kan du ju alltid försöka byta det med någon som vill flytta från sthlm. Björns bytare har jag lyckats i. Det är viktigt att inse att det du tycker är dåligt kanske varken gör från eller till för den du byter med...

Signalisten (hyresvärd i solna, och rätt så nära Kista) har lotter i sin kö. Kompisens kompis en lgh den vägen, så det är inte bara ljug och ett sätt att dra in svarta stålar...
fikakungen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-25, 17:25 #26
Roberts avatar

Roberts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av b_andersson
Citat:
Ursprungligen postat av christian@eventkoll
Och du delar självklart med dig av det *

Det behövs inte, nu finns det tjänster som skickar SMS när bostadssnabben uppdateras, t.ex http://bokollen.se/

//Björn
Det krävs mer än så. När man kollar vilka som har klickat bland de första på en ledig lgh så ligger alla oftast på exakt samma sekund. Att få SMS och logga in och klicka själv tar ju lång tid...
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-25, 17:28 #27
Medlem

Medlem

Citat:
Det behövs inte, nu finns det tjänster som skickar SMS när bostadssnabben uppdateras, t.exhttp://bokollen.se/
Tack för tipset
christian@eventkoll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-25, 18:52 #28
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Ara@Apr 25 2008, 13:57
Citat:
Jag tycker synd om alla småföretagare som inte har råd med webbkonsulter och därför så tycker jag att priset för webbkonsulter ska sättas till 100 kr / h plus moms. Då blir det rättvist och jämnställt.
Det kan du lätt vända på, kul att betala 5000:-/h för en webbkonsult för han måste va så dyr för att ha råd med hyran...
Om webbkonstulten väljer att bosätta sig i förorten eller ute på landet så kan han förmodligen till och med sänka sina priser med marknadshyror. Du kan alltså inte vända på det resonemanget utan att slå knut på dig själv. Det finns nämligen ingenting som säger att jag som småföretgare måste anlita en webbkonsult som bor på Östermalm.

Det är ingen mänsklig rättighet att bo på Östermalm. Lika lite som det är en mänsklig rättighet att köra en Mercedes. Det lustiga är att det första är subventionerat av oss skattebetalare (boendet), medan man får betala ur egen ficka för den andra lyxen (bilen). Observera att jag jämför med en bil eftersom vi här talar om en form av lyxkonsumtion. Ett boende och tak över huvudet är en mänsklig rättighet. Jag anser bara att om man vill ha något utöver det absolut mest nödvändiga, så borde man betala för sig.

Jag köpte för ett år sedan en lägenhet i Täby. Den betalade jag 1,2 miljoner för. Min bror köpte i veckan en exakt lika stor lägenhet inne i stan. Den betalade han 3,2 miljoner för. Är det någon som tycker att staten borde gå in och sätta ett pristak på min brors lägenhet så att han inte behöver betala mer än kanske 1,5 miljoner? Och dessutom skjuta till mellanskillnaden på 300k så att det blir helt "rättvist"? Det är ju trots allt precis så hyresmarknaden fungerar. De som redan är privilegierade får det ännu bättre ställt, eftersom skattebetalare och fastighetsägare får stå för en del av deras kostnader.

Det stämmer att en bostad i city blir lika avlägsen för en ungdom om det är marknadshyror som när priserna är reglerade. Idag är det bostadskön som håller ungdomarna borta. Vore det marknadshyror så skulle det vara priset. Alla kan inte bo i innerstan, så många kommer alltid att stå utanför. Dock tycker jag att det blir mer rättvist om de som har privilegiet att faktiskt bo bra också får betala för sig. För att återgå till mitt exempel med bilar så kör vissa skruttbilar och andra lyxbilar. Men det skulle väl inte bli mer rättvist om de som körde lyxbilar fick betala ungefär samma pris som de som körde skruttbilar?

Jag har inget problem med folk som sitter på fina hyreskontrakt och som därför motarbetar marknadshyror (man står sig själv närmast). Men jag har seriösa problem med folk som menar att marknadsregleringen är rättvis.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-25, 23:48 #29
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare

myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare

Citat:
Jag har inget problem med folk som sitter på fina hyreskontrakt och som därför motarbetar marknadshyror (man står sig själv närmast). Men jag har seriösa problem med folk som menar att marknadsregleringen är rättvis.
Bra talat.
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-26, 00:17 #30
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Gustav: Alla behöver inte bil, men alla behöver ett hem.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017