FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Rörligheten på bostadsmarknaden hade varit mycket större. Det är lättare att flytta och rörligheten på arbeta hade varit bättre. Folk skulle ta större risker och trivas bättre med de de gör. Som det är nu så vågar ingen flytta, ingen släppa sina kontrakt. Det gör det hela trögt och tråkigt. Men det blir ju rättvist... ja för vem egentligen? För ungdommar som vill flytta hemifrån? Nej För de som inte känner någon? Nej För de som inte har 200 tkr att hosta upp för ett svart kontrakt? Nej För de som har betalningsanmärkningar? Nej För studenter som fått nytt arbete och är på väg att flytta till en ny stad? Nej För den stackare som bott i andrahand i fyra år och inte vet var han eller hon ska bo om några dagar? Nej Men det är ju rättvist för Skandiachefens dotter. Bor i tre rum och kök på Östermalm. Hon betalar 5000 kr i månaden för den lägenheten inkl 100 Mgbit. Stackars henne. Vill man bygga bort köerna så ska man börja från andra hållet. Inför marknadshyror och bygg sen till hyrorna blir låga nog eller har riktade bostadsbidrag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag håller med om att det med det kan bidra till fler lägenheter (men kanske inte i stockholm city). Tycker för övrigt att alla hyror är överlag för dyra i sverige, det kan väl inte vara meningen att man ska betala 40-50% av sin inkomst bara för att bo. Ps jag betalar ca 10% av min inkomst i hyra, det är lagom men då ingår även parkering ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vill du bo i sunkig förort så är det inga problem att få första handskontrakt. Men det vill du kanske inte. Bäst på andrahandsuthyrningar är Bostaddirekt, har använt dem själv för att hyra ut i andra hand (och den lägenheten är såld nu). De har bra folk i sin kö, men man får vraka och välja noga bland socialfallen innan man hittar en pärla.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
"Hej, jag tycker datorer är för dyra. Låt oss sätta ett pris datorer. Max 1000 kr för en värstingdator. Då blir alla glada." - Vad tror du kommer händ då? Bryssel har lägre hyror i sverige och marknadshyror. För där förungerar marknaden. Folk bygger bostäder för att det är lönsamt. Inga problem att få en hyresrätt även centralt. Sunkig förort har jag inga problem med. Ge mig några bra förslag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Du kanske missade den delen där dom visade famlijer som knappt hade råd att bo över huvud taget? Och jag fattar ju också att saker måste få kosta pengar, vilker jag också tycker lägenheter gör. Håller även med om att det är någon mänsklig rättighet att där man vill. Dags att stockholm snrt bygger sin första skyskrapa? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Alla som har en årsinkomst under 100 000 kr och bor på Östermalm får ett bostadsbidrag på 5000 kr i månaden. Skillnaden är då att priset blir synligt och måste läggas in i budgeten. Det är mycket bättre att dölja kostnaden och låta de stackare som står utanför betala. För övrigt skriver jag nu brev till 195 st fastighetsägare och funderar på hur mycket jag ska behöva hora för att få någonstans att bo. Jag tycker synd om alla småföretagare som inte har råd med webbkonsulter och därför så tycker jag att priset för webbkonsulter ska sättas till 100 kr / h plus moms. Då blir det rättvist och jämnställt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
myapp: Haha, nej jag menade inte att kapa din tråd. Ville bara ha info över PM också ifall någon visste något bra sätt.
![]() Citat:
Intressant det där med att du först flyttade in i Wallenstams lägenheter, och sedan använde dig av deras interna kö för att få en bättre bostad? Ifall jag förstog det rätt.. smart ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Sollentunahem gav mig förstahandskontrakt efter ett halvår. Kön är gratis.
Kötiden i Upplands Väsby är inte heller så farlig, men kön kostar och Väsbyhem är lite si och så att ha att göra med. Sollentuna är nära Kista. De har en "bostadssnabb" som brukar ha lägenheter i Helenelund - tio minuters promenad till Kista centrum.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|