FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Detta gör att det inte är jämförbart, men om vi bara kikar närmare på .se dvs toppdomänen för Sverige, så tas domäner "än så länge" inte upp i någon Svensk lagtext. Det du tar upp som "brott" kan endast vara "regelbrott" dvs att registranten bryter .SE´s avtalsvillkor OM registranten endast utför registreringen med avsikt att sälja domänen till en varumärkesinnehavare eller dennes konkurrent, eller utför registreringen i blockerande syfte. Men det kan endast utrönas genom en namntvist (ATF) där en eller tre skiljedomare avgör om så är fallet. Jag har upprepade gånger i inlägg här på WN skrivit att det är fullt tillåtet att registrera och inneha ett domännamn - frågan är VAD och HUR du använder din domän OCH att du kan påvisa ett intresse i domännamnet i det fall det blir ATF. - Men det har ju i Braun - ATFen visat sig räcka med en efterkonstruktion som "att vi har planer på att nån gång i framtiden gör så här nånting" (med referens till att andra företag gjort liknande saker), för att få behålla domänen. Jag upprepar alltså att det inte är något lagbrott att registrera och inneha ett ledigt domännamn under .se!! Det är därför mest av skrämselpropaganda som .se även på http://www.iis.se/support/generalagreement "De allmänna villkoren behandlar bland annat att: ...det valda namnet inte strider mot lag eller gör intrång i annans rätt, exempelvis ett varumärke." Vad som står i villkoren är: Citat:
vad sedan gäller intrång i annans rättighet - så är det ENDAST en friskrivning från att ha med det att göra själva - eftersom tusentals känneteckensinnehavare kan starta en ATF och anse sig ha mest rätt till samma domännamn - istället hänvisar man då alltså till att undersöka varje fall genom ATF. OM registreringen gjorts i intrångssyfte kan ENDAST avgöras genom en ATF.. Om nu inte innehavaren är så dum att han går ut i media och berättar att han fulreggat en domän för att sälja till den en känneteckensinnehavare - (tänker på snubben som reggade "abbarena.se") - men trots det uppenbara "Ond tro" - så fick han behålla domänen. ..SE´s vägar äro outgrundliga.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
|
Citat:
Det är sannolikt den MEST ombudsfientliga drag ett domänregister kan komma på att göra och jag börjar på allvar tro mer och mer att .SE har planer på att krossa ombudskåren för att ta över allt själv (Gud förbjude..) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Olyckligtvis tror jag att Gud inte har något att hämta i den matchen... Bara en enad ombudskår kan råda bot på galenskapen, men en sådan kan kaanske vara svårt att få till.
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Testet är ju ett stort skämt, anledningen till att jag tycker så är att ett av webbhotellen som jag har många kunder som jag har flyttat dom från till andra webbhotell är just Surftown.
Anledningarna till att dom kunderna har flytt Surftown är först och främst nertiden på webbhotellet, och den andra stora anledningen är deras urusla support, jag har hört skrämmande historier från mina kunder om Surftowns support och jag vet också att dom inte övedriver för jag har sjäv haft problem med att få ut något vettig hjälp av dom och till slut blivit ignorerad och utan svar när jag har försökt få någon hjälp. Eftersom testet går ut på att det är privatersoner som dom har gjort testet för så anser jag det vara ett stort skämt när just Surftown med deras dåliga support ska rekommenderas att anlita Surftown. Om det är något som "amatörer" behöver så är det en bra support, vilket ju Surftown inte har, sen spelar det ingen roll om supporten är tillgänglig dygnet runt om dom inte kan ge någon vettig support. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hehe... det känns lite patetiskt att se reklamen för Surftown och deras "Sveriges bästa webbhotell" nedanför den här tråden, men jag antar och hoppas att WN inte styr det utan det styrs automatiskt av innehållet :unsure:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|