FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag och ett fåtal vänner till mig verkar få ständig spamreklam av (en community som finnes här på WN) utan att ens känna den personen som skickar ut inbjudningarna.
Vi är även registrerade på samma sida och en annan som ej är registrerad får ej den reklamen. Så det verkar som att alla som är registrerade på -xxx-.com får spamreklam, så jag misstänker intrång mot -xxx-.com databas enligt djupare granskningar. När jag även registrerat ett test konto skickas samma reklam ut vid samma tidpunkt till denna mail utan att någon känner till den. Vad kan jag ta till för rättsliga åtgärder för att jag anser att spamreklamen strider som konkurrerande mot verksamheten, medlemmarna får olovlig reklam osv.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Skriv vad det gäller för community. Kan väl inte behövas hållas hemligt?
Skampålen brukar fungera bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Message from fredde
Från: www. Har oligt.se ([email protected]) Du vet kanske inte vem den här avsändaren är.Markera som säker|Markera som osäker Skickat: den 23 april 2008 17:53:51 Till: [email protected] fredde wants to invite you to http://www.ha r oligt.se Message: tja Värt att tillägga är att det hela tiden varit olika personer/namn som bjudit in samtliga medlemmar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
får också från haroligt vadfan är det för sajt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är väll herr "dark" som vart i farten...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Denna tråd bör nog hamna i Företagsamhet och Juridik forumet, men men.. Vad kan/bör jag göra rättsligt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Även när inbjudningsmejl inte missbrukas så är de förhatliga.
Jag röstar på spöstraff för alla spammare ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om samma person/bolag ligger bakom har jag ej kollat upp. Edit: Såg precis att personen har .se i sin signatur.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Han försökte sälja .com för ett tag sedan. Tror dock det är samma person.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Man kan anmäla spam till Konsumentverket vilket i princip är som att stoppa det i ett stort gigantiskt hål. Med andra ord, totalt verkningslöst.
Vill man bita i ordentligt så stämmer man spammaren i domstol och kräver skadestånd. Gäller att peka på den kostnad som spammet har orsakat en. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|