FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har länge velat göra en sida med mycket content där jag gör allt själv, med syftet att tjäna $ på diverse annonser. Har gått igenom alla ämnen jag är intresserad av och kan mycket om, och ämnet jag med stor marginal kan mest om och är mest intresserad av är just musik. Dock är det ju självklart ett område där det redan finns tonvis med etablerade sidor. Är det någon idé, tro? Det är dåligt med SEO på många sidor och artiklar, tänker att jag kanske kan bräcka många genom att jag har kunskaper på området. Sen även genom att verkligen uppdatera ofta, submitta till massor med directories, kanske t.o.m. köpa lite inlänkar o.s.v. Eller finns det för många sidor så att det skiter sig ändå?
Sen lite frågeställningar att tycka till om: - Bör man nischa sig så mycket som möjligt eller så lite som möjligt? - Bör man skriva om så ny musik som möjligt (många sökningar, mycket intresse, men stor konkurrens) eller så gammal som möjligt (färre sökningar men mindre konkurrens)? Så mycket tips och synpunkter som möjligt vore trevligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om du har tid och lust så tycker jag att du ska göra en bred sida, men med undersidor.
www.musiksidan.se/ - där du listar lite allmänt vad som händer i branchen, och på sajten. www.musiksidan.se/rock/ - mer specifikt www.musiksidan.se/rock-konsert/ ännu mer specifikt http://www.musiksidan.se/rock-band/C...al/Diskografi/ - väldigt specifikt Kanske göra lite av en Wiki av det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Som du säger så finns det ett större gäng musiksidor redan och om du vill tjäna pengar så är det bland de sämsta branscherna du kan välja men har du ett stort egenintresse så kan det ändå vara värt besväret.
![]() |
Svara |
|
|