FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag menar nu inte att Fredrik S skulle ha gjort det utan lånar tråden lite eftersom domänen ändå är såld och ämnet har kommit upp ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Uppenbarligen så finns det gott om personer som bara vill bjuda "anonymt", och alltså inte i trådarna. Fråga mig inte varför.
![]() Men om WN nu får ett fungerade köp/sälj-system i nya forumet så löser det ju förhoppningsvis liknande problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Problemet för dom är ju bara att så fort överlåtelsen är gjord så är det bara att kolla på iis.se för att se vem som köpte domänen eller siten så dom förblir ju inte anonyma.
Dom flesta domänerna och siterna som säljs är ju .se domäner. Då finns det ju ingen anledning för dom att försöka vara anonyma i sina köp eller bud för man ser ändå vem som har köpt. Så det finns ju ingen anledning till att tillåta PM-bud. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker ni verkligen det är konstigt att budgivare inte vill visa öppet för alla som läser vart deras nästa satsning ligger ? Ur ett professionellt perspektiv tycker jag det skulle vara ett steg i fel riktning om WN tvingade öppna bud, som någon sa, det är inga problem för den som är intresserad att se vem som tog över domänen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Exakt, anonym blir ju ingen ändå, jag kollar ju själv vem som har köpt vissa domäner och ser ganska snabbt vem det är, nyfiken som man kan vara
![]() Det skulle ju vara mer proffesionellt för WN om dom hade krav på öppna bud på försäljningen för då kanske fler vågade höja buden om dom inte misstänker falska PM-bud, fråga bara dom som jobbar med domäner hur dom agerar när dom funderar på att köpa en domän och det kommer in en massa PM-bud helt plötsligt, dom om någon har koll på vad som sker och går inte på dom falska PM-buden. Hur många ggr har man inte sett avslutade försäljningar med olika anledningar till varför dom inte sålde domänen eller siten ? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|