FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
hehe. stockholm är inte mitt favoritställe kan jag ju inte påstå. Jag åker dit för att göra ett jobb eller för att göra upp en affär.. Sedan pyser jag. jag tar hellre ett sent tåg hem än att stanna tills dagen efter. De gånger jag åker dit är jag där över dagen till 90%. göteborgs innerstad är väl kanske inte super för att bara ANDAS.. men bra skönare än stockholm ![]() kanske är havet som spelar in. men kontoret jag jobbade på för att fixa en hel del saker nästan dygnet runt i en vecka hade havsutsikt och en stor fin balkong.. där ute satt jag på golvet och mekade serverar.. o sen satt man där o skrev sina bash commandon o tittade på måsjävlarna som sket i min mug!! men förutom måsen så vart det himmelrike. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Angående det dagliga cykelracet så kan du kolal bilderna här: http://happymtb.org/forum/read.php/1/84108...1345#msg-841345 Det har gamla anor skall du veta.
Annars så diskuterade vi detta länge här: http://happymtb.org/forum/read.php/1/831095/page=1 En sex sidor lång tråd men den besvarar exakt det du frågade om. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
I Stockholm så känns stämmningen alltid så stressad och otrevlig, men jag tror inte att förklaringen är att det är en storstad, för jag tycker att större städer som London är ganska trevliga och välkommnande. Det är kanske något i luften i Stockholm?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Tacka vet jag Karlstad
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Off T: Varför kommer det alltid upp så många konstiga trådar på helgerna? :S
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kanske stressig men inte otrevlig som många innan har beskrivit den! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag måste ju säga att stockholmare ofta verkar tro sig bättre än alla andra och snäppet "finare".
snobbig och arrogant är något jag tyvärr har i bakhuvudet när jag tänker på stockholm. även kallat fördommar.. dock är det nog ganska spritt i sverige att känna så om stockholmare i allmänhet.. om någon har jobbat i telefonsupport eller annan form där man pratar med mycket folk i telefon så sticker stockholmare ut ganska rejält :P. med det sagt så känner jag många stockholmare som är jättegoa ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Haha kanske för att folk pimplar öl på helgerna :P
Håller med om att det kan kännas lite stressigt men jag älskar min huvudstad ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker det är "nerv" i stockholm på ett positivt sätt. Det är en bra konstrast när man kommer inresande. Sen vet jag inte om jag skulle vilja bo där permanent av samma anledning. Bara en sån sak som att du kan köpa en kaffe på 7/11 klockan 06. I Oslo öppnar väl de inte förrens vid halv tolv en lördag..
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Kom precis tillbaka till Oslo efter en lång och tröttsam tur med 8 tomma kaffemuggar på golvet :P Måste säga att norrmännen gjorde ett kap när vi ritade upp landsgränsen, precis när man korsar gränsen ändras naturen... från att vara en sketen skog/utgrävning till fina små sjöar och mysiga rastplatser. Hade jag inte varit så jävla sliten och less ni kunnat få se en bild, men ni får fantisera istället ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|