FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Flitig postare
|
SIS är ett sjukt bra initiativ och det är konstigt ingen gjort det tidigare. Jag gillar siten.
Extra kul SIS verkar komma från mina gamla hemtrakter i Lidköping ... det är inte ofta ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Jag räknar med att istheshit och dina övriga sajter läggs in på SIS nu? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är inte SIS bara för svenska siter?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vem är det som står bakom SIS-index? På sajten står det bara "Henrik med SIS-vänner". Det gör att åtminstone jag blir lite skeptisk till konceptet. En tydlig avsändare ger mig mer förtroende...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Och visst vore det väl nice om de också kunde få visa för marknaden att de har titeln Authorized consultant på Analytics, även om kunden förväntas installera analytics själva. Kan det vara som så att DETTA är Google som vill få in mer rådata från Svenska siter via SIS ? Kanske på gränsen till Hybris men men. Att vi vill det är ju på grund av att våra kunder erbjuds alltid att få Analytics installerat med aktiverad målmätning och inte FN är det lätt att få en kontaktperson från Analytics teamet, det närmaste jag har kommit är att få lämna mitt visitkort till en Fransman när jag var inbjuden till Google i Dublin. Så det vore guld att få bättre ingångar/förutsättningar på deras lilla team. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Domännamnet ägs av
Henrik Skotth Konsult AB www hen riks kotth se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj, vilka spännande teorier
![]() Domännamnet ägs mycket riktigt av mig, Henrik Skotth. Jag har tyvärr inga insider-kontakter på Google (I wish! ![]() Finnmera, jag skickar PM till dig för lite mer kontaktinfo till Bjarne angående dina förfrågningar. Och så angående om SIS bara är för svenska sajter, så tar vi i dagsläget in sajter som ser den svenska marknaden som sin hemmabas (oavsett språk). I framtiden kommer vi införa separata listor för engelskspråkiga sajter, men just nu är det alltså okej för er som svenska aktörer att anmäla även era engelskspråkiga webbplatser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Nu vet vår kontaktperson i Dublin om att ni finns och jag tyckte att den Amerikan som är ansvarig för utbyggnationen av Adsense borde kontakta er då ni förmodligen har större möjligheter att kunna hjälpa dem att hitta fler publicister än vi och då kan ni ju få en lite sidoinkomst baserat på spendingen, så var upplägget tidigare i alla fall. Vidare så sa vår kontakt att han skulle dra frågan om Analytics authorized consultant ett varv till internt för att se om det kanske öppnar upp nya dörrar. Om de gör så så är det en veckas utbildning hos Google i antingen London eller USA följt sv ett skriftligt prov som man måste klara (så var det tidigare i alla fall). Någon någonstans i Google måste ju gilla det ni gör om man säger så. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|