Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

SIS-Index

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-04-23, 08:12 #21
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Medlem

Citat:
Originally posted by Conth@Apr 23 2008, 08:10
Tycker det vore bra med en avtalstext där det klart framgår att data som exporteras till SIS INTE får användas i andra sammanhang än att skapa indexet.
Yes, som vi pratat om via mail så kommer det. Och för er andra, som jag sagt till Conth så är det absolut precis så att den data vi får inte används i andra sammanhang. Denna information är på väg in på sajten alltså, och likaså är lite mer information om oss som ligger bakom på väg!
Henrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-23, 09:11 #22
palmiks avatar
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Flitig postare
palmiks avatar

SIS är ett sjukt bra initiativ och det är konstigt ingen gjort det tidigare. Jag gillar siten.

Extra kul SIS verkar komma från mina gamla hemtrakter i Lidköping ... det är inte ofta
palmik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-23, 09:16 #23
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by palmik@Apr 23 2008, 09:11
SIS är ett sjukt bra initiativ och det är konstigt ingen gjort det tidigare. Jag gillar siten.
Extra kul SIS verkar komma från mina gamla hemtrakter i Lidköping ... det är inte ofta
Haha, ja jag bor på Kinnekulle och har kontor i Götene, ett stenkast från Lidköping Jag är fortfarande ganska nyinflyttad dock (två och ett halvt år).

Jag räknar med att istheshit och dina övriga sajter läggs in på SIS nu?
Oläst 2008-04-23, 09:18 #24
palmiks avatar
Flitig postare

Flitig postare
palmiks avatar

Är inte SIS bara för svenska siter?
palmik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-23, 10:24 #25
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Vem är det som står bakom SIS-index? På sajten står det bara "Henrik med SIS-vänner". Det gör att åtminstone jag blir lite skeptisk till konceptet. En tydlig avsändare ger mig mer förtroende...
radioaktivitet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-23, 17:54 #26
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Flitig postare
Finnmeras avatar

Citat:
Originally posted by radioaktivitet@Apr 23 2008, 10:24
Vem är det som står bakom SIS-index? På sajten står det bara "Henrik med SIS-vänner". Det gör att åtminstone jag blir lite skeptisk till konceptet. En tydlig avsändare ger mig mer förtroende...
Jag börjar också undra då jag bara kan konstatera att Henrik inte svarade på min fråga om gemensam agenda för att få API på analytics vilket skulle ju underlätta deras datainsamling oerhört (då behövs ju inte schemalagda rapporter).

Och visst vore det väl nice om de också kunde få visa för marknaden att de har titeln Authorized consultant på Analytics, även om kunden förväntas installera analytics själva.

Kan det vara som så att DETTA är Google som vill få in mer rådata från Svenska siter via SIS ?
Kanske på gränsen till Hybris men men.

Att vi vill det är ju på grund av att våra kunder erbjuds alltid att få Analytics installerat med aktiverad målmätning och inte FN är det lätt att få en kontaktperson från Analytics teamet, det närmaste jag har kommit är att få lämna mitt visitkort till en Fransman när jag var inbjuden till Google i Dublin.
Så det vore guld att få bättre ingångar/förutsättningar på deras lilla team.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-23, 18:38 #27
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Domännamnet ägs av
Henrik Skotth Konsult AB
www hen riks kotth se
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-23, 20:28 #28
Medlem

Medlem

Oj, vilka spännande teorier

Domännamnet ägs mycket riktigt av mig, Henrik Skotth. Jag har tyvärr inga insider-kontakter på Google (I wish! ), utan vi har bara varit alldeles för sena med att få upp ordentlig info på sajten. Övriga inblandade i SIS är Bjarne Otterdahl och Fredric Gunnarsson. Båda dessa är säkert kända namn för en del av er. Denna info kommer ut på sajten imorgon eller på fredag förhoppningsvis (när vi sammanställt det klart).

Finnmera, jag skickar PM till dig för lite mer kontaktinfo till Bjarne angående dina förfrågningar.

Och så angående om SIS bara är för svenska sajter, så tar vi i dagsläget in sajter som ser den svenska marknaden som sin hemmabas (oavsett språk). I framtiden kommer vi införa separata listor för engelskspråkiga sajter, men just nu är det alltså okej för er som svenska aktörer att anmäla även era engelskspråkiga webbplatser.
Oläst 2008-04-24, 13:50 #29
Finnmeras avatar
Flitig postare

Flitig postare
Finnmeras avatar

Citat:
Originally posted by Henrik@Apr 23 2008, 20:28
Oj, vilka spännande teorier

Domännamnet ägs mycket riktigt av mig, Henrik Skotth. Jag har tyvärr inga insider-kontakter på Google (I wish! ), utan vi har bara varit alldeles för sena med att få upp ordentlig info på sajten. Övriga inblandade i SIS är Bjarne Otterdahl och Fredric Gunnarsson. Båda dessa är säkert kända namn för en del av er. Denna info kommer ut på sajten imorgon eller på fredag förhoppningsvis (när vi sammanställt det klart).

Finnmera, jag skickar PM till dig för lite mer kontaktinfo till Bjarne angående dina förfrågningar.

Och så angående om SIS bara är för svenska sajter, så tar vi i dagsläget in sajter som ser den svenska marknaden som sin hemmabas (oavsett språk). I framtiden kommer vi införa separata listor för engelskspråkiga sajter, men just nu är det alltså okej för er som svenska aktörer att anmäla även era engelskspråkiga webbplatser.
Nu har jag pratat med din kollega, men jag tänkte att jag skriver här så kanske vi kan få med oss någon mer som är sugen på att påverka Google eventuellt.

Nu vet vår kontaktperson i Dublin om att ni finns och jag tyckte att den Amerikan som är ansvarig för utbyggnationen av Adsense borde kontakta er då ni förmodligen har större möjligheter att kunna hjälpa dem att hitta fler publicister än vi och då kan ni ju få en lite sidoinkomst baserat på spendingen, så var upplägget tidigare i alla fall.

Vidare så sa vår kontakt att han skulle dra frågan om Analytics authorized consultant ett varv till internt för att se om det kanske öppnar upp nya dörrar.
Om de gör så så är det en veckas utbildning hos Google i antingen London eller USA följt sv ett skriftligt prov som man måste klara (så var det tidigare i alla fall).

Någon någonstans i Google måste ju gilla det ni gör om man säger så.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017