FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tror inte det har så mycket med blufföretag att göra, man kan ju ha en tillsynsmyndighet oavsett om det råder monopol eller inte. Håller inte med dig om tv-avgiften heller.
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
tv-avgiften är sjuk tycker jag helt klart.
Jag betalar för sveriges radio och sveriges television. Det som SR och SVT producerar och deras kanaler ser/lyssnar jag inte på.. Varför i hela världen ska jag betala för det? Bara för att jag har en postlåda så betalar jag ju inte för dina brev du skickar eller hur? Eller om statoil hyr ut bilar och jag har min egen så behöver jag inte betala statoil för en tjänst jag inte utnyttjar.. Eller en rak jämförelse med exakt samma tjänst. Jag har inte viasat.. och jag behöver inte betala för deras enorma utbud.. Jag tycker viasat ska få börja fakturera hela svenska befolkningen. Sedan när det gäller Spelbolag.. Svenska spel använder pengarna till att förgylla idrott m.m och även fylla statskassan med pengar som vi i tur får via olika tjänster och förmåner staten betalar osv osv. Sedan så betalar svenska spel stora pengar till vård av spelberoende.. Lite ironiskt ja självklart. Men gör spelbolagen något av detta? De fyller sina fickor och springer fort som fan iväg.. de ger inget till idrottarna (om man bortser ifrån reklampengar för att få roffa åt sig mer pengar..), de ger inget till folket som bettar, de hjälper verkligen inte spelberoende människor. Utan det betalar vi med vår skatt och även svenska spel med sitt vinstresultat. Svenska spel må vara gammalt och smått förlegat men hellre svenska spel än fler spelbolag som roffar åt sig pengar till sina fickor.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skapa gärna egna trådar där de hör hemma om ni vill gå off-topic....
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |