FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Funderar starkt på att lämna proinet och skaffa webbhotell eller VPS hos ipeer. Är Ipeer bra? Hur är supporten? Någon som har sin sida hostad där, vad tycker ni om hastigheten? Ska jag välja deras "Web Unlimited" webbhotell´s paket 124:-/mån eller deras VPS´s "VPS 1" 165:-/mån? http://ipeer.se/tillaggstjanster-webbhotell.php http://ipeer.se/vps.php Vad är skillnaden? Är det stor skillnad? Är det värt 1.000:- mer per år att välja VPS? Sedan undrar jag hur det blir med domännamnet, om jag väljer "Flytta mitt existerande domännamn" kommer dom då att koppla om domänet från proinet till mitt nya konto hos Ipeer? Tack för mig! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
VPS och webbhotell är två olika typer av tjänster.
Om du har behov av frigheten med en egen server där du kan installera vad du vill så välj en VPS, annars kör vidare på webbhotell. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En följdfråga: är det generellt sett någon skillnad i hur snabbt en sida laddas om den ligger på webbhotell gentemot VPS? Eller varierar det beroende på host?
Jag är alltså ute efter att snabba upp min sajt som fn ligger på webbhotell. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Är webbhotellet hårt belastat, antingen servern, brandväggen, linan eller databasen, ja då går det segt att ladda. Samma sak gäller ju i regel en VPS. Utnyttjar du resurserna till max blir VPS:en slö och din sida blir slö. Det finns många faktorer som spelar roll på hur fort en sida laddas. Ett exempel till är att du som besökare har en slö uppkopping/dator, men då har du bara dig själv att skylla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
ASPsidan ligger på egen dedikerad server sedan förra hösten hos dem. Det har inte varit ett enda avbrott sedan dag ett på servern förrutom de gånger jag personligen behövt starta om den pga uppdateringar på servern. Prestanda och tillgängligheten på server, vps och hostingen finns det enligt mig inget att klaga på. Hastigheten har jag absolut inte heller något att klaga på och jag har ganska höga krav. Att flytta domännamnet ditt till Ipeer / strongbox är smärtfritt. Du får själv koppla över ditt domän så fort du blivit kund hos dem. Ta med det wooper säger i inlägget ovan, Det oavsett vart du har din / dina sidor |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar för svar! Det räcker för mig!
![]() |
||