FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej på er
Funderar att byta bank från Handelsbanken till swedbank, främst för att få tillgång till deras e-bokföring. Min fundering är nu. Använder någon av er Swedbanks förtagstjänster och vad tycker ni om dem? Fördelar, nackdelar. All erfarenhet mottages tacksamt. Tack på förhand |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag använder Swedbank till firman och har inget att klaga på men samtidigt inget att jämföra med. Kör ej någon bokföring genom dem. Det viktigaste som jag ser det är att man har en lokal kontakt som man kan prata med om det är något.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vi har Swedbank i vår BRF-förening och det är klockrent för oss att kunna få ut Resultaträkning och sådant!
Har inte Swedbank till firman dock. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Har enbart positiva erfarenheter av Swedbank. Både som privatperson och som tidigare företagare. Tycker även att deras internetbank är dem som känns mest tillförlitlig och säkrast. Dock har jag enbart Nordea att jämföra med i detta fallet och den gillades ej.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Använder också swedbank fast inte e-bokföring. Tycker att det fungerar bra sånär som på ett par saker. Jag har enskild firma och är även privatkund och då blir det en blandning mellan ett företags- och privat- konto vilket har lett till att jag exempelvis inte längre kan se hur jag använt krediten på mitt Visakort (som jag kunde innan de kopplade på ett företagskonto). De säger att detta ska lösa sig lite längre fram på något sätt men tydligen är jag inte ensam om detta problem. Bara en detalj men ändå grymt irriterande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ingen har nämnt att Swedbanks internetbank hade massor med problem i höstas, vilket gjorde livet mycket svårare för många.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jag använder Swedbank och knappt så att jag märkte det du prtar om i höstas. Dessutom testade jag Nordea ett tag som extra bank, men gick ifrån rätt snabbt, swedbank är mycket bättre på internetbanken.
det med ebokföring har jag precis börjat med så svårt att säga nåt om det |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Jag har alla mina konton hos Swedbank.
Företagskonto, Pensionsparande, Fonder, Aktier, framtidssparkonto samt personkonto! Har aldrig haft problem under dessa 6 år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
men just E-bokföringen?
Jag har inte bett om priser för dessa tjänster men finns det inte någon med endel erfarenhet av dom och något annat så ni kan säga om det är värt att använda? Jag är också i funderingarna på att använda swedbanks e-bokföring för ett bolag. Väntar med spänning på någons svar :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har tidigare varit i kontakt med de som höll i just e-bokföringen, de skvallrade om att det pågick förberedelser för att kunna importera kontohändelser från andra banker. Inte lika smidigt som mot swedbank men ändå klart snabbare än vanlig bokföring.
Kommer inte ihåg säkert vilka banker som nämndes mer än att SEB (som jag använder mest för stunden), har dock för mig att handelsbanken var en av de omnämnda. Annars har jag väll inte så mycket att säga om Swedbanks tjänster i allmänhet, använt dem i årata och haft ordentliga problem vid ett tillfälle (betalningsstrul som resulterade i inkassoärende), annars tycker jag de sköter sig riktigt bra, bättre än SEB. (Swedbank & SEB är de enda jag haft företagstjänster hos, är däremot privatkund hos Swedbank, SEB, Skandiabanken, Stadshypotek, Länsförsäkringar, Bank2, GE, IKANO, Forex (och säkert någon jag glömt) och tidigare kund hos ICA och Nordea) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|