FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Letar efter ett CMS-verktyg som är lämpligt för en webbtidning. De flesta CMS-verktygen som jag har tittat på är inte anpassade för detta eller rättare sagt, inte anpassade för våra önskemål. Nedan kommer några önskemål.
- Man ska kunna vara 10-20st som skriver men några få som godkänner publikation. - Välja om det är en insändare, nyhet, kultur etc. - Bilder ska kunna laddas upp anpassas till rätt storlek och klickar man på bilden så kommer en större bild upp. - Blänkarna med eventuell bild för första sidan kan skapas automatiskt. - Besökare ska kunna skriva inlägg om artikeln. - Lätt att använda. Logga in och skapa ny artikel. Inte behöva kunna HTML etc. Om det sen finns med tex annonsmarknad, klotterplank, forum etc så är det ju ett plus. Tycker att de flesta av dagens CMS verktyg är skapade för att göra så många som möjligt nöjda och på vägen blivit för trassliga för vanligare dödliga. Det flesta vill skapa ett CMS som gör så många som möjligt nöjda istället för att nischa in sig. Så vet någon något bra verktyg för webbtidning. Själv arbetar jag i .Net men kan tänka mig PHP eller dyl om en bra lösning finns. Såg nu detta Inlägg. Notera att jag letar en gratis eller billig. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Wordpress sopar mattan med det mesta. Du behöver ju fixa till ett eget tema och kanske en aning specialgrejer; men det är ett mycket kraftfullt men ändå enkelt verktyg.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du kolla in Joomla!
För Joomla! finns också ett antal templates särskilt skapade för att driva webbtidningar, jag tror de görs av ijoomla.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Helt klart wordpress, du kan ändra på det så att det passar precis i för det önskar göra.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|