FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vet inte hur dina beställningar och leveranser görs, men nog måste någon tagit emot i andra änden?
I vilket fall, ligg på polisen, det är viktigt eftersom det verkar vara enda vägen du kan gå... Förlita dig inte på att de skall kontakta dig, jaga dem!
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Gå till polisen om och om igen, några gånger så ska du se vad dom kan göra. Vad var det för varor? Var det webb grejer o sånt eller? Aja, lycka till..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Personen (i detta fall en privatperson) hade totalt handlat för ca 350 000 kr, utan att betala för sig. Varorna sålde han sedan på Blocket. Med det som bakgrund så tror jag att det finns goda chanser att polisen gör en ordentlig utredning även i ditt fall. Bedrägerier brukar ha ganska hög prioritet vad jag har förstått. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
|
||||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Lätt att vara efterklok... Citat:
Citat:
Citat:
Tack för alla "Lycka till"! Se även http://www.webmasternetwork.se/f8t30248.html /Thomas THL |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
Citat:
Dom som håller på med den här typen av bedrägier är jävligt slipade. Det du kanske hittar i bolagsstyrelsen är 2 st akholiserade vrak som inte minns eller vet någonting. Antaligen gör du dig skyldig till en mängd brott om du börja hota och använda fysiskt våld. Straffet är betydligt högre att sparka ut tänderna på någon än att blåsa dig på 50k kr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Citat:
Oftast kommer någon gråterska från fattigvården och börja snyfta om åtals eftergifter och annat larv. Det hände mig när jag blev utsatt för kreditkorts bedrägirier. Inte undra på att vi har norra Eruopas högsta kriminalitet i det här landet, då man inte ge folk ordentliga straff, outsourca kriminalvården till Turkiet. En Svensk brottsling kan lika bra sitt av straffet i Turkist fängelse som Svensk fängelse..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
|
[quote]Originally posted by tartareandesire@Jul 1 2008, 18:12
Citat:
Hårdare straff minska brottsligheten , så är det bara..Åtalseftergift skall avskaffa, det är inte rimligt att unga människor kommer undan med rabatt på brott. Man har kört flum modellen sedan 70 talet , resultatet är därefter också. Om man började till lämpa hårdare straff och obekväma anstalter, så kommer kalkylera med detta.. Att begå brott är att som att göra affärer, det finns vinster det finns risker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Lägg lite mer tid på dina inlägg istället så kanske språket blir rätt i alla fall. I övrigt skulle jag nog säga att det är lite synd att vi litar så blint på kreditvärdighet på pappret och inte på magkänslan - det slår ju tyvärr ibland fel åt båda hållen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|