FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag köpte lite fotopapper till skrivaren idag, det är en brother, men köpte hp-papper (den billigaste modellen) då de inte hade några brotherpapper.
Någon som vet vad det har för effekter, om några? Har aldrig provat något fotopapper förut, så jag har inget att jämföra med, så det vore intressant att höra om det blir olika resultat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Elgiganten säljer alla möjliga storlekar av Epson fotopapper där man får dubbla antalet papper i samma paket till samma pris. Epson gör de bästa bra fotopapperen
rent allmänt. Glossy använder jag mig mest av. Man ser oftast ingen direkt skillnad mellan brotherfotopapper och Epson men Epson gör finliret bättre. Det finns dock en uppenbar skillnad som är att Epsons fotopapper är tjockare 225g/m2 till skillnad från brothersfotopapper som är på 190g/m2. Ju tunnare fotopappret är desto lättare har det att buckla upp sig när det har torkat, och skriver man något på baksidan så lyser det igenom på fotots framsida och det är inte snyggt. HP papper undviker jag eftersom jag alltid tyckt att de smetar sig lite. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Okej, men nu har jag köpt papper och var smart nog att riva upp förpackningen innan jag började fundera på om det var dumt.
Jag tänkte mest om skrivarna på något sätt använder olika rittekniker på något sätt som gör att papper till fel fabrikat skulle kunna ge något helt uppåt väggarna olyckligt resultat.... typ att färgen rinner av och blir en soppa i skrivaren. ![]() Rätt osannolikt förståss, men inget förvånar mig längre. Men HP-papper kommer ge ett försvarbart resultat i en brotherskrivare alltså? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|