FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
jag har sedan många år haft en sida med länkar till biltester från olika media. Det har varit en populär tjänst (och ganska mycket tråkigt jobb att underhålla...). Så efter allt jobb tyckte jag nu att tjänsten förtjänade lite mer utrymme och har flyttat ut den till en egen sajt. Tjänsten i sig är rätt enkel och det jag främst skulle vilja ha feedback på är hur ni upplever att det fungerar med ajax-sökningen. En del verkar nämligen bli störda av att det uppdateras utan att de har klickat på "Sök". Vidare undrar jag om ni tror det skulle vara meningsfullt att lägga till en funktion för "favoriter", så att man kan spara undan de länkar man tyckt varit mest intressanta? Mvh, Tommy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
En länk kanske vore på sin plats?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker söken verkar funka bra, kanske blir lite störigt om man har långsam dator med långsam uppkoppling?
Däremot tror jag att om jag skulle komma till sidan genom google eller så så skulle jag nog snabbt lämna den för den ger lite känsla av att vara en sida som inte innehåller något om du är med på vad jag menar... Känns lite som en "parkeringssida". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Provade sidan en stund inatt och tycker om den omedelbara uppdateringen. Hellre det än att jag ska söka efter information och riskera att få noll resultat.
Men som althor skrev, sidan ser ut som en parkeringssida. Kanske kan du minska ner texten i header och lista fördelarna med din sajt. Kör även mer kontrast på bg och text i sökresultaten, lite svårläst är det med grått på vitt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fint, hittade lite biltester på min blivande bil
![]() Anyways! Använder själv ajax-sökning på två sidor jag utvecklat och jag föreslår att du använder dig av autocomplete="off" på sökrutan ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag förstår hur ni menar med parkeringssida, men vill gärna ha en så enkel sida som möjligt. Någon lite bild på en bil kanske man dock kunde får in någonstans.
Jag ökade på kontrasten också lite, håller med om att det blev tydligare. Autocomplete var ju skönt att bli av med också, även om jag tror att det bara fungerar för IE, samt att sidan inte längre validerar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lite för billig på något sätt, kasnke lite för snabbt gjord. Sattsa på lite mer detaljer. Tänker på designen främst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kanske finns nån work-around som gör att sidan validerar. Nått som vore fint vore ju om du skapar dig en egen ajax-autocomplete som känner av ofta använda sökord eller det du har lagrat i databasen :] |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|