FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hejsan
![]() Jag har börjat fundera lite på om det skulle bli billigare att importera en kamera från USA än att köpa en här. Jag är nämligen lite sugen på en Canon EOS 400D. Frågan är bara vart jag hittar några bra internetbutiker som kan frakta till Sverige och dessutom har billiga priser!? Dessutom undrar jag ungefär vad frakten kan kosta, och vart kan man ta reda på det? Tack på förhand! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Värt att tänka på är garantin och eventuell försäkring.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
glöm inte tull och moms också...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Just det ja.. :/
Man tjänar kanske inte något på det ändå då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Garanti är det inga problem med. Canon har World Wide garanti. Kollade själv upp detta med deras kundtjänst när jag fundera på ett köpa den utomlands.
Men valde att använda mig av deras cashback premie som dem hade förra hösten/julen vilket gav ett bra slutpris så jag köpte den på hemmaplan ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
pricegrabber.com är en bra prisjämförelse sida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Frakten från USA går på ca. $140 om man tar med försäkring, vilket är att rekommendera för en kamera.
Köpte nyligen en 40D + 17-85 - dock i Sverige. Med tanke på det låga priset som fanns på clickok.se (leta på prisjakt.nu) och cash-back-kampanjen de har nu, lönade det sig inte att importera från USA om jag skulle åka på tull och moms. På den jag köpte får man tillbaka 1870 kr i kampanjen. På 400D får man tillbaka 560 kr. Se här: http://canonlensacc2008.onlinerebates.com/...e=SV&country=SE Dessutom gäller inte garantin från USA - så det är en kamera utan garanti i Europa. Canon har endast världsgaranti på enskilt köpta linser och inte på kameror. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Du fick då fel information av ej kunnig kundtjänst i så fall!! Jag har haft det samtalet många gånger med både kundtjänst och enskild ansvariga personer på svenska Canon, då jag köpt saker i bl.a. Thailand av auktoriserade återförsäljare! Garantin gäller om du köper den i europa. Amerikanska butiker erbjuder för ytterligare pengar en garanti som skall gälla i världen, men det kommer inte från Canon utan deras egen gaanti som de har med något försäkringsbolag. Frågan är om det skulle gälla när det kom till kritan. - Garantin på kameran gäller endast per världsdel och inte i världen! - Garantin på linser gäller i världen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Okej, tack för alla svar!
![]() Terabyte: Så du menar att man egentligen inte tjänar något på att köpa från USA? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag skickade precis ett paket till Sverige med FedEx (samma vikt som kameran ni pratar om, under 1kg) Det gick på $55.00 (försäkring includerad) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|