FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Läser du program så slipper du sitta och söka kurser varje termin, det är svårt hitta all information på handels GUs hemsida och ansökningsdatumen kommer och går så fort att man lätt missar något viktigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Anledningen till att jag inte rekommenderade program var att detta kräver betydligt mer tid i skolan.
Jag tycker verkligen de första åren på universitetet är en fantastisk möjlighet att starta företag (med studiemedlet som skyddsnät) ... iom det nya systemet där du först tar en bachelor så läggs mer fokus på ditt masterprogram ... så går inte ditt företag bra efter tre år kan du söka till ett "riktigt" masterprogram efter att du gått dina kurser. Ifall huvudsakliga syftet är att göra traditionell karriär så skulle jag dock välja program. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag går på civilekomprogrammet och har aldrig haft mer ett några timmar per vecka schemalagt.
Sedan så tror jag nästan kurser kräver mer när man måste sätta sig in i varje ny kurs, hålla reda på vilka kurser man måste ta för kunna få examen, ragga nya människor att jobba i grupp med osv. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|