FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad är ett rimligt pris på en webbsida idag?
Låt oss sätta ett pris på ett antal olika produktioner: Kopiera och sätt ett pris (ex. moms)! -------------------------------------------------------- Enkel webbsida typ html = ? kr Webbsida med enklare uppdateringsverktyg = ? kr Webbsida med uppdateringsverktyg och lite till, typ bildgalleri, blogg m.m = ? kr E-handelslösning = ? kr Totallösningen, webbsida, cms, shop osv = ? kr -------------------------------------------------------- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Timpris skulle jag köra med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Sätter 1 miljon på alla fält.
Sedan kan jag eventuellt gå ner i pris beroende på om kunden kan specificera sitt jobb så att jag vet min arbetstid. Få jobbar med fasta priser utan att förankra dessa i hur mycket tid de tar i anspråk. Fråga istället hur mycket folk debiterar per timme. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
ojoj vad kul ni är då.. Ni måste väll veta vad sidorna ni tillverkar kostar mellan tummen och pekfingret. Cirka? Ert senaste jobb då?...
Va? Svårt? Försök lite? Var inte så viktiga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nej, det finns inga standardpriser i min värld och jag försöker inte göra mig lustig.
Såhär enkelt är det: X antal timmar multiplicerat med timkostnad = Pris. Räkna ut dina självkostnader och lägg sedan på önskad marginal. Sedan kan du såklart översätta detta till ett paketpris om du tycker det är lättare att sälja. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis som folk tidigare har skrivit så beror det helt och hållet på.... Om kunden kan specificera i detalj vad han vill ha, en bra kravspec helt enkelt så kan han få ett näst intill fast pris.
Är det "luddigt" så blir det per timmar tills kunden anser det vara klart. Ofta har det varit en kravspec och vi har satt upp delmål och beslutspunkter där delfakturering har skett. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sista gången jag utvecklade en hel webb så tog jag 550:- / timme och det tog 180 timmar.
EDIT: Numera undviker jag kompletta webbjobb för det är alldeles för mycket tid som går till möten (läs tjafs). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Med risk att få smisk för egenreklam.....
Enkel webbsida typ html = 7500 kr Webbsida med enklare uppdateringsverktyg = 7500 +2495 kr Webbsida med uppdateringsverktyg och lite till, typ bildgalleri, blogg m.m = 7500 + 2495 +2495 + ?? kr E-handelslösning = 7500+ kr Totallösningen, webbsida, cms, shop osv = begär offert :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vet inte vad det ska ge dig dock ![]() |
|||