FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej jag har lite funderingar kring Affiliate! Är detta verkligen lönsamt. Låt säga att jag har en hemsida med 50 000 besökare i månaden. Ingen speciell målgrupp. Vad är rimligt att intäkterna skulle kunna ligga på i genomsnitt under ett år. Hur många klickar på en länk om man har optimerat sidan med bra placering av annonserna osv? 1 på 100 lr kanske 1 på 1000?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Svårt att säga några generella uppgifter om hur många som klickar sig vidare. Det kan vara från mindre än en procent till några procent för en allmän sida. (mer om det hade varit en nishad sida med nischade annonser) Ett tips för att öka andelen som klickar sig vidare är att bannern visar ett specifikt erbjudande snarare än att bara presentera en webbutik eller liknande.
Förslagsvis testar du några månader med lite olika annonser och utvärderar sedan om det är värt det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej..låter inget vidare!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad tror ni om dessa förresten http://www. agentinteractive .se/ ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Håller med Andreas. Tycker också att Agent Interactive är ett bra och spännande nätverk. Men som sagt de behöver fler företag som vill annonsera genom dem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej...har ni någon uppfattning om vad dom er klickbetalar per klick?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Agent Interactives annonsörer verkar knappt betala per klick alls, utan kör endast per avslut.
Däremot går det att uppskatta de ev. intäkter man får delat på antalet klick på annonserna, för att på så sätt få fram vad man i snitt tjänar per klick. Och för mig tenderar det att vara ganska lite. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|