Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Problem med SBAB hos TD

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-28, 05:15 #1
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Hej,

Jag har en sida som lämpar sig väldigt väl för att annonsera för SBAB och jag har gjort detta sedan december. Min första vecka hade jag en handfull sales men sedan har det varit helt dött. Utan att gå in på närmare statistik men det handlar om hundratals förmedlade besökare och inte en enda sale på 2 ½ månad.

Att inte Sale Raten är 100%-ig förstår jag ju men de förmedlade besökarna torde vara av mycket hög kvalitet då sidan är superseriös och väldigt relevant (den handlar om bostadsköp och bolån). Jag ser mig själv som hyggligt erfaren webmaster och känner att jag har en god känsla för vad olika program borde betala, och det här stämmer helt enkelt inte. Jämförelsevis har mitt program för SEB en helt normal Sale Rate per besökare.

Det skulle vara väldigt intressant att höra om ni andra också haft problem med SBAB hos Tradedoubler?
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-28, 09:36 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Har du frågat TD?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-28, 10:55 #3
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Mycket flitig postare

jag har inte kört just sbab, men jag tycker generellt att td har väldigt mycket spårningsproblem och litar mindre och mindre på deras siffror. vet inte om problemen enbart ligger hos företagen eller om det även finns problem i tds egna system, ibland undrar jag...

jag har flera program som trackar grymt dåligt mot vad de gjort tidigare och mot jämförbara program i andra nätverk.

öht tycker jag det är ett av de stora problemen med affiliate-trafik, det finns ju ingen transparans alls hos nätverken så man vet ju aldrig vad man *egentligen* genererat.
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-28, 12:11 #4
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Bara ett inlägg till!

Det intressanta är att SBAB ska sluta med TD... kanske slutat spåra också?
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-28, 12:36 #5
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Kan det inte bara vara så att SBAB:s sida inte lockar till avslut?
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-29, 03:15 #6
clirres avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Hej,

Jag har frågat TD men jag har ganska lågt förtroende för dem. Jag har haft trådar uppe hos dem som bara försvunnit osv. Jag återkommer i tråden när de svarar, ni är som vanligt betydligt snabbare.

Jag har haft tidigare problem med mina SBAB-länkar då djuplänkarna inte fungerar, de skickar besökarna till förstasidan och har kvar hela trackerlänken i adressfältet. Detta har nog en liten del i förklaringen. TD har sagt att det är beklagligt men inget de kan göra nåt åt, speciellt inte nu när SBAB försvinner.

Jag tror inte att det är några större fel på SBAB:s sida.

Om jag vänder på frågan. Har någon här kört SBAB och fått ut sales? Använde du textlänkar, djuplänkar, banners?
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-02, 00:58 #7
ziah75 ziah75 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
ziah75 ziah75 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Inte SBAB, men har haft samma fenomen på megastore i ca 9mån nu (funkade bra några månader i början), på flera hundra unika klick i princip inga sales (köpte 1 grej själv för någon månad sedan och då funkade det. En slump att det funkade just då?). Har relevant trafik och andra program inom samma produktområde som verkar fungera bra. När jag jämför med mina övriga jämförbara program för samma sajt, så borde en "dålig/lågt räknad" sale-CR gett minst ca 7 st sales på megastore under perioden. Har varit i kontakt med TD flera gånger och de säger sig ha kollat upp det. De hittar inget fel någonstans. Mina länkar är enligt dem korrekta (egna direktlänkar till produkter). Det handlar inte om några summor i mitt fall, utan det är principen att man måste kunna lita på att detta bara fungerar. Jag vill lita på att det fungerar, men statistiken talar väldigt mycket emot det. Har svårt att släppa detta, som ligger och gnager. Ni som ev. haft liknande problem kan ju skicka ett PM. (hoppas inte detta var för mycket OT)
ziah75 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-02, 18:41 #8
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Jag har haft samma problem flera ggr - dvs där statistiken månad efter månad visar en sak och så plötsligt i något program dyker den till nästan ingenting (%). TD kollar och testar men hittar inget fel och "ingen annan har klagat"

Just nu har jag faktiskt en mängd program som beter sig så, jag ska sammanställa och skicka till td, men jag hoppas inte på mycket tyvärr. Dessutom är det så tidskrävande att hålla på med, det är enklare att bara skippa td och köra på något annat. Som jag skrev tidigare så börjar jag bli mer och mer skeptisk till om deras system verkligen fungerar.

Det är klart att det kan bero på en mängd andra faktorer också, men när jag vänder och vrider på mitt data så misstänker jag ändå spårningen hos td (eller företaget)
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-02, 20:25 #9
Daniel S Daniel S är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2007
Daniel S Daniel S är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2007
Jag ansökte till SBABs program kring årsskiftet och står ständigt som "Under behandling". Kanske deras programansvariga har slutat?
Daniel S är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-02, 21:05 #10
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by Daniel S@Apr 2 2008, 20:25
Jag ansökte till SBABs program kring årsskiftet och står ständigt som Under behandling. Kanske deras programansvariga har slutat?
De ska avsluta TD och godkänner inte fler affiliates.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017