Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Nu spammas det från min mail

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-23, 22:29 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag har sett att det här har varit uppe förut, men aldrig råkat ut för det själv.

Jag får i skrivandets stund ca 500 stycken "Delivery Status Notification (Failure)" mail i minuten. Det rör sig om tiotusentals mail som bara öser in i min mailbox.

Jag antar att det är någon som spammar hårt med min e-post som avsändare. Eftersom det bara är frågan om svar från mailservrar som inte accepterat utskicket så måste det rör sig om hundratusentals mail.

Min mailbox drunknar. Jag skulle kunna säga åt spamfiltret att filtrera bort de här mailen, men då finns risken att det även äter upp riktiga varningar om att ett mail inte blivit mottaget.

Finns det något jag kan göra för att skydda sig mot det här? Vad får spammarna ut av att välja min e-post som avsändare (för jag antar att det är vad de har gjort)? Varför inte bara hitta på en avsändare?

Jag har aldrig varit med om något likande. Aldrig i den här mängden. Kan det rör sig om något annat än att någon angivit min e-post som avsändare för spamutskick?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017