FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Taget ifrån supportmail ang. bandbredden
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Så möjligheten finns att det händer som det gjorde för mig, plötsligt så försvinner en massa bandbredd och kontot blockeras men det går inte att få reda på var trafiken egentligen har tagit vägen. Statistiken i adminpanelen såg normal ut och antalet träffar var inte speciellt många, och inga stora filer hade laddats ner ovanligt mycket. Så även om du som jag gjorde inte alls använder mycket resurser betyder inte det att de inte kan komma att blockera kontot utan att på något sätt kunna påvisa varför. Supporten var dessutom bedrövlig och kontot strulade en del på andra sätt innan detta hände, så baserat på mina erfarenheter kan jag bara rekommendera att undvika Servage. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
har man väldigt många kunder så kan man jämna ut det ganska smidigt men... det är ganska stora vågor.. och det märks på prestandan på både servrar och uppkoppling.. så man får ett slags extrembudget där kvaliteten inte är super.. för övrigt så har servage haft 2 stora intrång så kunderna gjort en massa seo reklam för viagra osv ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Servage funkar om man inte ska använda det till nått superduperseriöst. Typ som en privat sajt eller dylikt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har precis bytt från Servage.com då jag blev hackad var och varannan dag. Jag tror det är delvis mitt fel och delvis deras, de har dock officiellt vägrat erkänna sitt fel i det hela trots att många har drabbats (googla!).
Servage har (bortsett från säkerhetsaspekten) varit väldigt bra annars men jag lämnar dem som sagt. Nu kan man inte bortse från säkerhetsaspekten. Jag rekommenderar därmed inte Servage (som för övrigt har sina servrar i Tyskland såvitt jag vet). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om jag kommer ihåg rätt så erbjuder inte servage ens brandvägg till sina kunder.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
erm..
Citat:
inte ens för de kunder som ligger på delad webhosting? det är ju lite illa faktist. det är ganska enkelt att iallafall sätta brandvägg för sina egna servrar. det tycker jag de borde ha. Jag skulle inte vilja ha servrar uppe utan brandvägg.. men jag antar att det kostar för mycket och drar för mycket resurser.. stackare.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
så de slapp.. om jag inte missförstog eller har helt fel på minnet ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag gillar konkurrens. Det är bra för ett företagsklimat. Men jag gillar inte när man översäljer extremt för att verka bättre än andra. Där i ligger min invändning mot företag som one, servage, hostgator, dreamhost mfl. Det gör det svårare att erbjuda en prisvärd tjänst när man ska förklara för nya kunder varför man är dyrare. Visst, mindre företag gör att man får driva upp pris lite... men strävar man efter att inte översälja... ja då ser vi detta problem igen.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|