FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Märker att min startsida ses som två sidor på Google Analytics...
den ena: / den andra: /index.htm tror ni att sidan tappar kraft? Alla länkar går till / och ingen intern eller extern går till /index.htm /petpap |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
För säg ett halvårsedan var det ju fortfarande diskussion kring om den här typen av dublicering var ofarligt eller inte. Jag har alltid menat att man ska korrigera sådant där och att det är negativt. Nu är väl också de flesta SEO-experter eniga om det om man tittar över i USA.
Så absolut du tappar lite på det och bör fixa det. Gör en 301 redirect från: /index.htm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
hmm, hur menar ni med att göra en 301 redirect från /index.htm (eller i mitt fall index.php)
skall detta göras i .htaccess? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag gjorde den här sökningen lite snabbt med Google:
site:google.com .htaccess Den här artikeln ser ut att ha mycket information. Jag har dock inte läst den själv. http://groups.google.com/group/apachehtacc...cess-cheatsheet Missa inte att ta bort intern länkning till den sida du "flyttar" med redirect. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
jag tror inte att Googles index ser det som två sidor, bara Google Analytics.
Om jag tittar på site:www.example.com så är bara roten "/" indexerad, inte /index.htm sidan. och ALLA länkar går till "/" så jag tror inte att det är det klassiska problemet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du kan ställa in en standardsida under profilinställningar för den aktuella domänen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|