FAQ |
Kalender |
![]() |
#121 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, Admax = Xamda
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
nu fattar jag det där med spegeln också... :P. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför diskuteras över huvud taget Patrikweb i den här tråden egentligen? Hans hosting är säkerligen prisvärt men lika säkerligen inte sveriges bästa - då får man slanta mer..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan beror väl lite på vad för krav för att få vara Sveriges bästa, många ställer säkert krav på placering i en viss stad exempelvis. Men det kommer ju skilja från företag till företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Ett slitet begrepp i det här forumet, som det f.ö borde finnas en snabbknapp för, är "man får vad man betalar för". Men det kanske inte gäller här? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
|
|||
|
Även 99% av kritiska verksamheter klarar sig på den redundans en Cisco 6500 med N+1 redundans. Inte många behöver en till helt fysisk koppling mer än till skilda linjekort.
Kunden får det dom betalar för, och tänker inte höjja priser 10 dubbla bara för att andra leverantörer tycker att det ska vara så. Om jag kan erbjude en sak till en viss pris så gör ju jag det, sedan om en annan leverantör erbjuder det för ett annat pris så gör dom det. Man får det man betalar för och det skiljer rätt mycket mellan olika leverantörer, kolla bara på årets webbhotell test som vanligt. Får du verkligen det du betalar för i Telias dyra pris där? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ingen betalar listpris för Ciscoprylar. Ja, utom Dustins kunder (om de nu har några som på fullaste allvar handlar sådant därifrån) förstås.
Och bara för att retas lite så kan jag ju säga att jag vet många exempel på bl.a. 6500 med reduntanta kragg och suppar där failovern fallerat katastrofalt... Pålitlig redundans på utrustningen är faktiskt ett av de svåraste momenten vid nätbygge. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
|||
|
Sedan vem köper Cisco saker ens i Sverige? Man köper ju från USA eller liknande och betalar i USD som är extrem låg just nu.
Om man lyckas döda 2 PSU så måste man ha satt allt på samma fas utan reservkraft och sedan en kraftig överspänning av något slag. Men självklart finns det roligheter som den kan råka ut för alla fall, men ofta är det IOS buggar och att man inte testkört det tillräckligt länge innan. Men normalt brukar en hel restart endast ta 4-5min. Men handlar mycket om hur otur man har, normalt om allt funkar så kan du ju ha en drifttid på 1-5år utan avbrott alls om allt rullar på som det ska. Men finns ju även många gammla Cisco 3500 kvar i drift som många använder som har flera år drifttid utan problem, även om dom har 0 redundans i sig. Men när väl något händer är det inte så kul längre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||
|
||||
|
Citat:
Om endast colokunder svarade i tråden så kanske den skulle hålla sig till topic? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Börja med att definiera bra colo då
|
||