FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Borde inte google hitta min sida när jag skriver www.laptimer.se
Jag kan förstå att den har svårare att hitta när jag söker på något annat sökord. Sedan så undrar jag om inte google tycker sökord som finns i webb namnet borde hamna först. I mitt fall laptimer eller har jag gjort någon annan grov miss med min sida. Tackar på förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag får upp sidan när jag söker efter "www.laptimer.se".
Det är tyvärr inte riktigt så enkelt som att det räcker att ha med sökfrasen i namnet för att hamna överst. Det finns massor av olika faktorer som Google tar med i bedömningen. Om du inte jobbat med optimering för sökmotorerna tidigare rekommenderar jag dig att börja här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ser ut som om du hamnat i sandlådan, dvs att Google ignorerar dig just nu. Bit ihop och vänta på att det går över. Är sajten ny?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Idag får jag upp sidan när jag söker på www.laptimer.se men tyvärr inte blnade de 5 första delsidorna om jag söker på laptimer (tittade inte längre ner)
Ja den är relativt nu ca 2 månader och jag har läst att det kan vara hoppigt i början. Första dagen den fanns med hamnade jag på plats 1 när jag sökte på svenska delen och med huvud ordet laptimer. Blev skitglad , men nu är det värre. Tack för er hjälp Mats |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Alltså din sida håller på att gå helt ur index på Google. Att den går ner men ändå syns på domänen kommer att försvinna. Sedan försvinner indexeringen för allt material och slutligen tas den helt bort. Det där har ingenting *alls* med att sidan är ny. Den är straffad av Google antingen manuellt men troligen automatiskt.
"Snäll" utgång ur index. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu kan ju inte jag så mycket om detta , men vad jag vet har jag inte gjort något medvetet fel.
Det enda jag kan tänka mig är att Ordet Laptimer är med överallt , men alla mina produkter är laptimrar. Mats |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gjorde en sökning nu på google och då låg jag som Nr1
Bara hoppas att det håller i sig Mats |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Där ser man. Ber om ursäkt för mitt fel och ev. onödig oro det kan ha orsakat.
Till mitt försvar får jag säga att om domänsökning inte ger sajten som första svar utan länkkataloger och annat där den är registrerad före som beror det normalt på att den är straffad. Jag känner inte till någon annan anledning oavsett om det är nya eller gamla sajter. Faktiskt gör det detta ganska intressant. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|