FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skall ansluta mig till Teller's kortbetalningssystem och dom vill ha en kopia på registreringsbeviset som max får vara 1 mån. gammal och även en kopia på legitimationen för firmatecknaren. Ringde precis Bolagsverket som skulle ha 200:- + posten avgifter, troligen runt 300:- alltså (skickas väl som rek. brev). Känns lite onödigt att lägga ut så mycket bara för att skicka en kopia av det till Teller, nån som veta av en billigare lösning? Går inte att ordna något via skattemyndigheten tex.?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ta ditt gamla och byt ut datumet bara.
Lär väl inte vara så farligt ifall allt annat stämmer. ![]() mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Alper - det är urkundsförfalskning och skulle det uppdagas ger det böter eller fängelse. Inte precis värt det...? Det är allvarligt att förfalska dokument, även om det för eett lovvärt syfte.
dannel77 - om du beställer en kopia på dit registreringsbevis kostar det mindre om du registrerar dig i Bolagsverkets näringslivsregister, vilket är en internettjänst där du kan få ditt dokument som pdf och skriva ut själv...
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för tipset Xamda, men anslutningsavgiften för tjänsten är ju 625:- Kommer knappast att använda denna tjänst i övrigt så..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ah, vill minnas att det var gratis att ansluta sig när jag gjorde det.... Sorry.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker att varken 300 kr eller 600 kr att bråka om när man driver ett företag. Det kostar att driva företag och självklart är kostnaden fullt avdragsgill. Och registeringsbevis har man behov av mer än en gång.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
300kr för ett papper är dyrt tycker jag, oavsett hur bra ens företag går. Registreringsbevis har jag redan så den kopian jag beställer från Bolagsverket är endast för att Teller begär det, efter första månaden är den ju också värdelös, då den även i framtiden (vid tecknande av andra avtal) max kan vara 1 månad gammal..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det intressanta är väl att ett företag som Teller inte har möjligheten (eller viljan) att slå upp det själva... De kan ju också registrera sig och skriva ut det från Bolagsregistret, som en service till sina nya kunder...
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Adressändra så får du ett nytt registreringsbevis utan kostnad har jag för mig
![]() Eller hitta en felstavning som är bolagsverkets fel och be de korrigera den avgiftsfritt. Eller så skickar du en kopia på det du har och säger åt dem att kolla upp det själva om det inte duger.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du bör ju ha fått ett nytt registreringsbevis i januari (med ny SNI-kod), det kan väl tyckas vara färskt nog.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|