FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Citat:
Bästa vore om det fanns open sourcat som OsC.. Får väl gräva ner mej djupare i OsC och lösa problemet själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
När jag tittar på ett av dina "svåra" sökord så kommer du på typ 14 plats, men den sidan som visas i sökresultaten är din huvuddomän alltså inte /shop där din butik ligger. När jag klickar på länken (i sökresultatet) blir jag redirectad till /shop där din butik ligger. Men tittar jag på cachad sida (i sökresultatet) så ser man vad sökmotorn sett när den tittat på din sida. Om inte jag missförstått så gillar inte Google alls att man visar en sak för sökmotorerna och redirectar besökare till en annan sida. Det är nog en del av anledningarna att flera butiker hos dem blev utslängda av Google. Men som sagt de kör med en del andra lösningar både för Google och andra sökmotorer. E-butik samarbetade ett lång tag med ett av de mest "ökända" Seo-bolagen. Ett av de du nämner försvann i från Google sökresultat. Fråga gärna deras support som du berömmer om detta. Jag skulle gärna vilja veta vad de svarar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Blir mer och mer spännande här.
Lyssnade med e-butik via mail och den som svarade kunde inte hålla med om att de haft samarbete med annat SEO bolag. Vilken var firman som du påstår att samarbetet skulle varit med? (PM?) Svåra sökord, nu vet inte jag vilket ord du tittat på, och det har hänt mycket senaste veckorna har jag märkt så visst skulle jag kunna ramlat bakåt på de ordet du tittat på. Jag är inte proffs på det själv med mera så jag märker ibland att jag ramlat bakåt först när jag får rapporten. Kikade däremot på det ordet som jag själv tänkte på när jag skrev svårare sökord, då låg jag plats fyra på Google.com utav 8,3 miljoner träffar. Jag förstår nu vad du menade med redirecten. Överlag måste jag ändå säga att jag är nöjd med e-butik, även om vissa här inne inte vill hålla med mig. Jag önskar Klein lycka till med sökandet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Kocken, det kan ju också faktiskt vara så att att någon av e-butiks kunder har anlitat ett separat SEO bolag som i sin tur blivit utkastade. Som butiksadministratör kan man själv påverka sin SEO och på samma sätt kan man ju då anlita 3:e parts företag för SEOn. En fördel tycker jag själv. Valfrihet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
För övrigt är e-butiken.se inte seo-vänlig för fem öre. Den rankar, men inte mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
OsC fungera, men har en del saker som är väldigt primitiva.. Men dom färdiga webbutiker som jag har tittat på som har den här funktionen är oförskämt dyra eller så har dom andra brister.. Drömmen är en Webshop motor , sedan ett ajax baserade WUI ( Web User Interface ) ovanpå.... Allting under GPL, så man slipper köpa äckligt sluten kod lösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Citat:
SEO särskilt när det är svårt att kvalité säkra det SEO bolagen gör.. |
||