FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har en site som vi inte vill att trafiken leds bort från. Jag är helt ny på affiliatenätverken och undrar om det finns några pay per view-upplägg och i så fall vart man hittar dem?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
om ni inte vill riskera att trafiken ska ledas bort så är det väl bäst att köra UTAN reklam?
med pay-per-view riskerar du ju också att dom leds bort, iom att en del kommer att klicka |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
tack för snabbt svar. men med pay per view minskar väl den risken? finns det upplägg där det inte behöver vara klickbart?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är nog svårt. Hela meningen med internetannonsering är ju att få besökare vidare till hemsidan.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Snacka om att vilja behålla och äta kakan på samma gång
![]() Iof så skulle nog inte eg felix och andra matproducenter vara ointresserade av att bara visa "reklam" som inte var klickbar ... men då ska du nog ha en riktigt stor site för att det ska vara intressant ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag skulle påstå att mycket av den reklam som finns på stora sidor som t.ex. Aftonbladet till stor del bygger på att marknadsföra ett varumärke eller liknande. Jag tror inte att den huvudsakliga målsättningen är att få många klick på annonserna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
När man pratar om PPV-annonser så innebär det inte att dom inte går att klicka på, bara att man istället för att ta betalt per klick tar betalt per visning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
palmik: nej det var inte så man tolkar första inlägget! vi har en affärsmodell som går ut på att man med en gåvokod går in på vår site och plockar ut en present. det är riktigt bra trafik och den uppgår vid kampanjer till kring 200.000 unika och aktiva besökare samtidigt. det BORDE finnas ett brandingvärde för vissa företag, såsom Volvo t.ex. Min fråga kan alltså bara tolkas på ett enda sätt. Resten får du stå för.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Får ni 200 000 unika besökare av ett visst intresse så finns det säkert företag som kan vara intresserade av att visa icke klickbara men väl synliga annonser.
Ledsen om sista delen av inlägget kändes oförskämt mot er och er tjänst. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|