FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Driver sida med bra trafik, en hel del medlemmar och en snabbt växande verksamhet..
Kan ni rekommendera någon bra VPS leverantör eller hosting leverantör där jag kan sätta upp en egen webbserver..Vill för övrigt ha en hel del utrymme minst 100mb per medlem x 5000 medlemmar. Är väldigt ny när det handlar om servrar och sådant, ge mig gärna de tips & råd jag behöver! Tack på förhand. Slimpan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
500 GB disk är nog mer än vad en någon vps-leverantör kan leverera.
Titta på VPS-guiden för att se utbudet idag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
VPS med 500GB disk är att glömma, i vilket fall skulle dedikerad bli billigare för dig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Värt att tänka på är att prestandamässigt så brukar VPS inte vara nämnvärt bättre än shared hosting (vanlig webbhotell), i alla fall inte om man ser till dom "VPS-paket" som erbjuds för ett par hundra i månaden. Fördelen är dock att du kan styra alla inställningar själv, så som hur mycket minne ett script får ta m.m.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
GleSYS har en "värsting-VPS" som de kallar GULD för 440 kr/mån. 100 GB disk ingår
och 10 kr/månad för 10 GB extra. Men jag tror också att en dedicerad server eller co-location skulle passa bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
För det priset kan man ju lägga till knappt en hundring och få en dedikerad server istället, så har svårt att se det som ett bra val.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Adam N: Jadu 100gb utrymme är vi inte intresserade av.
200GB trafik överföring per månad. 80GB i RAID1 (speglad) eller 2x80GB i själva systemet 2st 500GB sata diskar Hittade detta för 1200kr i månaden? något? För övrigt, vad är lättast för en nybörjare med hårvara/servrar att sköta? Kan tänka mig att köra dedicated? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||