FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Har en buget på 15 000kr. Tänkte köpa en ny dator nu när jag flyttar till ett nytt kontor! I priset hade jag tänkt mig en skärm på gärna äver 20 tum. Ska inte vara spel eller liknande utan endast för jobb. Använder mig mycket av photoshop och liknade program so antar att jag inte behöver jättehög prestanda men minst 2gb ram. Vad hade ni köpt? Bidra gärna med en länk ![]() Denna skulle jag kunna tänka mig: http://www.netonnet.se/index.asp?iid=105170 Spamma på! Tack, Jens |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
http://www.apple.com/se/imac/
20" för 11 papp. Det bästa datorköpet du kan göra! ![]() Uppdaterade priset. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ja, är lite sugen på en imac. Är bara rädd att alla mina små och stora program inte funkar som de ska. Har alltid använt PC. Kan man ha XP på en imac? Vad är det största fördelarna resp nackdelar? Ska försöka läsa lite om imacen nu. Tack för tipset! Keep em coming ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Titta vad Dell har för utbud för tillfället. Deras skärmar är riktigt bra för kontorsarbete och datorerna brukar vara mer än prisvärda. När det kommer till arbetsdatorer så är det Dell som gäller.
Jag köpte precis en bärbar dator åt min syster med 2 gig ram, Intel Core 2 Duo - processor, DirectX 10-grafikkort, 120 gig hårddisk, Windows Vista, custom design, bärväska, trådlöst nätverkskort, mm, mm för 4840 kr. Bara möjligt hos Dell ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack,
Ska kika mer på dell och se om man kan bygga ihop något bra. Kan tilläga att det är en stationär som gäller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
8600GT samt 1000gb hdd är väldigt overkill om det bara ska vara en kontorsdator
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
För 15000kr kommer du få rejäl overkill. Kanske satsa på dubbla skärmar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Några fler tips? Ja 1000gb hd är kanske lite overkill.. Inte vad jag behöver ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
japp, ta hellre mindre HD (runt 320GB) och satsa på ytterligare HD och kör RAID eller extern HD som backup.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|