FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Viss variation i pris mellan olika leverantörer är förstås naturligt, men när 10 GB extra
disk kostar mellan 10 och 450 kr (F S Data), så börjar man ju undra. Antar att det beror på att VPS är en relativt ny tjänst där marknaden inte har hunnit göra sitt jobb ännu. Jag vet inte vad andra kunder tänker, men när jag ser Glidecoms erbjudande så tänker jag automatiskt att det är ett företag som vill locka till sig okunniga kunder. Kunder som till att börja med bara är intresserade av pris. Kunder som kommer bli missnöjda efter 2-3 månader och vilja lämna tjänsten. Därför behövs en avtalstid på 12 månader för att suga ut så mycket pengar som möjligt. Förhoppningsvis behöver kunden mer diskutrymme under dessa 12 månader och då får man en extra slant pga det höga priset på extra disk. Jag är inte ute efter att svartmåla Glidecom. Vill bara förklara hur jag (och kanske många andra) tänker när man ser ett sådant erbjudande och jämför med konkurrenternas erbjudanden. Det ser helt enkelt inte seriöst ut. Alla företag vill förstås behålla sina kunder så länge som möjligt. Det bästa sättet att göra det är att se till att kunderna är nöjda. Kan man inte göra det så är långa avtalstider ett alternativ. Med nöjda kunder så behöver man inte långa avtalstider. Så enkelt är det och det verkar alla utom Glidecom ha förstått. Förhoppningsvis så är det bara en miss av Glidecom som de kommer korrigera inom kort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tänk på att leverantören ska förutom diskutrymme även se till att det går snabbt att läsa/skriva till disk.
Det ska inte bli massa IO wait på disken om man har massor av kunder. Det ska även vara full backup på systemet så kostnaden per gigabyte blir faktiskt högre än det gigabytepris en vanlig SATAII disk betingar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|